Klacht: pakketten worden niet bezorgd

op 14 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Zowat altijd als mijn bestelde items bezorgd worden door DHL gaat het mis. Ik ga er eigenlijk al vanuit dat het pakket niet thuis geleverd wordt. Wij zijn de eigenaars van een bungalowpark en wonen zelf aan het begin aan de weg. Dit lijkt het probleem te zijn.

DHL blijkt niet op campings/bungalowparken te bezorgen. Ik heb dit ooit een keer eerder gehoord van een bezorger van PostNL, waar we trouwens nooit problemen mee hebben met bezorging. Ik heb toen DHL gebeld en gevraagd of dit waar was. Dit was niet het geval werd mij gemeld en de pakketten werden gewoon bezorgd bij ons. Vreemd dat ik dan altijd problemen had.

Laatst weer iets besteld en werd verzonden met DHL, ik bereide me al voor op een hoop irritatie. Ik was de dag thuis van bezorging, Ik zag later de melding dat ik niet thuis was, dit is niks nieuws en gebeurt elke keer zonder ook maar een keer een bezorger te zien. Via Twitter openbaar een klacht neergezet en DHL was nu heel erg snel met antwoorden. Werd mij gemeld dat pakketten inderdaad niet op bungalowparken bezorgd werden….

Ik vroeg waarom ze dan wel die pakketten aannamen voor bezorging. Dit konden ze niet zien van tevoren werd mij gemeld. Ik vind dit een vreemd verhaal. PostNL bezorgd wel. Waarom? Ik betaal wel elke keer bezorgkosten en moet het steeds ergens anders ophalen. Ik vind dit niet kloppen deze manier van werken. Ik wil graag een oplossing.

Als mijn pakket gewoon bij de deur bezorgd wordt zoals het hoort. Of financieel een compensatie omdat het niet thuis bezorgd wordt en ik wel bezorgkosten betaal. Ik werk op de ambulance, wij zeggen ook niet 'ik wil u wel helpen maar kom maar naar het postkantoor dan doen we waar we voor betaald worden en helpen we u daar'

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 14 december 2017 om 15:07 geantwoord

Goedendag,

Wat een vervelende situatie! Voor zover ik weet leveren wij wel op bungalowparken. Ik kan helaas niet goed beoordelen wat hier precies verkeerd is gegaan. Ik zal een interne melding maken richting de betreffende chauffeur om herhaling in de toekomst te voorkomen. Excuses voor het ongemak!

Mike
DHL Parcel Webcare