Klacht: Pakketten nog steeds niet bezorgd

op 06 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb al tijden dat pakketten telkens heel erg lang ergens liggen voor ze bezorgd worden. De status geeft onbekend aan. Deze pakketten komen uit de USA en zijn binnen enkele dagen in Nederland echter dan duurt het soms weken. pakketten die maar heen en weer gestuurd worden of gewoon helemaal niet komen. Of een chauffeur die voor de deur staat, in zijn bus niet thuis meldt (zonder briefje achter te laten) en vervolgens wegrijdt, Weer langer wachten.

Nu gaat het om pakket 3SPAMS9280880

de status:
February 1, 2018, 5:47 pm
Customs Clearance
NETHERLANDS
Your item is being processed by customs in NETHERLANDS at 5:47 pm on February 1, 2018.
January 29, 2018, 8:25 pm
Departed
DETROIT, UNITED STATES
January 29, 2018, 1:45 pm
Departed
CHICAGO, UNITED STATES
January 29, 2018, 10:34 am
Customs Clearance
NETHERLANDS
January 29, 2018, 10:25 am
Customs Clearance
NETHERLANDS
January 29, 2018, 10:24 am
Processed Through Facility
NETHERLANDS
January 24, 2018, 7:48 am
Departed
AMSTERDAM, NETHERLANDS
January 24, 2018, 12:00 am
Departed
COLOGNE, GERMANY
January 23, 2018, 11:39 pm
Departed
COLOGNE, GERMANY
January 23, 2018, 10:37 pm
Departed
DETROIT, UNITED STATES
January 23, 2018, 10:44 am
Departed
PHILADELPHIA, UNITED STATES
January 23, 2018, 1:13 am
Departed
PHILADELPHIA, UNITED STATES
January 22, 2018, 7:57 am
Arrived
CHICAGO, UNITED STATES
January 21, 2018, 10:48 pm
Processed Through Facility
ISC CHICAGO IL (USPS)
January 21, 2018, 10:48 pm
Arrived at Facility
ISC CHICAGO IL (USPS)
January 21, 2018, 12:36 pm
In Transit to Destination
January 20, 2018, 12:36 pm
In Transit to Destination
January 19, 2018, 12:36 am
Arrived at USPS Regional Facility
NORTH HOUSTON TX DISTRIBUTION CENTER
January 18, 2018, 11:21 pm
Accepted at USPS Origin Facility
HOUSTON, TX 77065
January 18, 2018, 9:28 am
Shipping Label Created, USPS Awaiting Item
HOUSTON, TX 77065

Heen en weer en heen en weer

En pakket LH030610677US is wel bezorgd, de USPS tracking info geeft dat aan maar POSTNL geeft aan bezorgmoment niet bekend (en dat al weken) volgens mij is het een vreselijke puinhoop. Ben al blij dat deze wel bezorgd is. Je betaalt een flink bedrag maar de service is ronduit slecht, toch niet normaal dat zodra iets in Nederland aankomt dat je maar moet hopen dat jet aankomt. Pakketbezorging op 3e wereld niveau.

De klantenservice is praktisch onbereikbaar en de chat staat gewoon uit (beschikbaar vanaf 8:30 ? Het is inmiddels een uur later en nog steeds niks)

Gewenste Oplossing:

Als pakketten op redelijke termijn geleverd worden en niet nodeloos heen en weer gestuurd worden met grote kans op manco.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 06 februari 2018 om 16:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Jongman,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik kan me uiteraard voorstellen dat u uw pakketten uit het buitenland zo snel mogelijk wil ontvangen en dat het niet fijn is om lang te moeten wachten. Graag wil ik dit toelichten.

Ik heb gekeken naar 3SPAMS9280880 deze is momenteel nog bij de afdeling inklaring en er is op 29 januari een brief naar u verzonden, omdat ze aanvullende informatie nodig hebben voor dit pakket. Mocht u deze brief nog niet hebben ontvangen dan kunt u deze informatie ook hier doorgeven; https://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-ontvangen/pakket-uit-het-buitenland/bericht-van-aankomst/

Ik heb tevens gekeken naar LH030610677US de Nederlandse barcode van dit pakket is 3SEBEL4862461 en als ik de status bekijk dan zie ik inderdaad dat het pakket is afgeleverd.

Ik heb nog een tip voor u om zelf zendingen uit het buitenland om te kunnen zetten naar een 3S-code. Dit kan via https://www.internationalparceltracking.com u kunt dan de buitenlandse code invullen in plaats van de 3S-code en als het pakket in Nederland is dan ziet u de Nederlandse code en statusinformatie.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 08 februari 2018 om 09:17 geantwoord

De status is helemaal niet opgelost. Wat een pedante manier om van klachten af te komen.

Na het verstrekken van inklaringsgegevens is er NIETS meer gebeurd.

Barcode3SPAMS9280880
ReferentieCF667716006US

gebeurtenissen
Datumma 29 jan. 2018
Tijd11:10
Plaats
StatusZending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces
Datumma 29 jan. 2018
Tijd09:34
PlaatsNL
StatusInklaring niet afgerond. Info verzoek naar klant verstuurd
Datumma 29 jan. 2018
Tijd09:25
PlaatsNL
StatusZending wordt ingeklaard bij douane
Datumma 29 jan. 2018
Tijd09:24
PlaatsNL
StatusOntvangen in land van bestemming

Dat is alweer meer dan een week geleden. Schandalig dat het zo lang duurt

Het andere pakket idem dito

Barcode3SEBEL5502214
ReferentieLH031677162US
Verzenddatum
Remboursbedrag€ 21,50
Ontvanger
JONGMAN M
J.W. SWIERSSTRAAT 59
ENSCHEDE
7521DN
Nederland
Afleveradres
Primera
G.J. van Heekstraat 253
Enschede
7521EE
Nederland
Verberg waarnemingen
Tracking gebeurtenissen
Datumma 5 feb.
Tijd18:07
Plaats
StatusZending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces
Datumma 5 feb.
Tijd18:05
Plaats
StatusZending wordt bezorgd op PostNL-locatie
Datumza 3 feb.
Tijd16:47
PlaatsNL
StatusOntvangen in land van bestemming

Hoe lang gaat dit alles duren? Ik betaal voor een service maar een redelijke leveringstermijn wordt bij lange na niet gehaald. Grote onduidelijkheid mbt waar het pakket zich bevind. Straks wordt het allemaal doodleuk weer teruggestuurd.

Ik wil opheldering en een termijnindicatie wanneer de pakketten af te halen zijn. Geen info die ik zelf ook kan zien. Een website om tracking om te coderen is helemaal biet nodig, de app doet dat automatisch.

Alle klachten die gemeld zijn door Twin_Turbo