Klacht: Pakketten kwijt

op 28 mei 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn Klacht:
Op Koningsdag heb ik bij de HUBO in Sint-Oedenrode 2 pakketten aangeboden voor verzending. De pakketten zijn aangenomen, ik heb betaald en ze zijn meegenomen door de DHL. Het waren 2 platte pakketten verpakt in glanzend zilver papier met witte stippen, zodat ze goed opvallen… ik heb het track en trace nummer doorgestuurd naar de ontvangers (Emmen en Middelharnis) na een week stond op de site van DHL dat de pakketten nog steeds bij het postsorteercentrum stonden, de plaats van dat centrum weet ik niet. En willen ze mij ook niet vertellen. Aan de hand van deze informatie heb ik gebeld, er werd mij verteld dat ze deze pakketten nooit zo hadden mogen versturen omdat ze te groot waren voor de band van de gewone pakketten, waardoor ze overgebracht overgezet moesten worden naar het zakelijk verzenden. Prima, geen probleem, alleen is mij ook nooit verteld dat deze pakketten te groot waren, anders had ik ze natuurlijk ook niet meegegeven op deze manier. (Afm ongeveer 65x80cm en ongeveer 6cm dik denk ik)
DHL verteld mij dat er een onderzoek plaats zou gaan vinden naar de locatie van de pakketten. Ondertussen 3 weken later, tig mailtjes en telefoontjes verder, nog steeds geen pakketten.. Vandaag nog een mailtje gekregen dat DHL wederom last heeft van een vertraging en dat ze mijn pakketten nog steeds niet gevonden hebben.
Ik heb zelf gewerkt als pakketbezorger en weet als geen ander hoe het in deze bedrijven gaat, nou DHL, dit kan gewoon niet, het is te gek voor woorden. De pakketten bevatten handgemaakte spullen met een persoonlijke herinnering voor de ontvangers. Haast niet te doen om dit opnieuw te maken. Ik heb al ontzettend veel verzonden, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt!

Gewenste Oplossing:
Ik ben tevreden als de pakketten onbeschadigd op plaats van bestemming zijn of als ze onbeschadigd retour komen naar mij zodat ik zelf kan zorgen dat ze op de juiste plek terecht komen.

Direct juridisch advies nodig?
Reageer als bedrijf

Bericht van Robin van Klacht.nl
7 dagen geleden – Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl
7 dagen geleden – Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl
7 dagen geleden – We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL
Heeft op 20 mei 2020 om 11:08 geantwoord
Geboden Oplossing:
Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat u de zendingen nog niet retour heeft ontvangen en dat er een onderzoek opgestart is. Dat komt overeen met de scans die ik zie. Uw pakketten zijn gisteren nog gescand op onze terminal. Ze moeten worden overgedragen naar ons zakelijk netwerk om in uitlevering te laten gaan. Ik vind het ontzettend spijtig dat het zo lang duurt. Hopelijk komen de pakketten snel retour of worden ze aangeboden bij de ontvanger. Excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Eveline
DHL Parcel Webcare

Ivrooij
Heeft op 24 mei 2020 om 21:42 geantwoord
Hallo Eveline,
Apart dat jij mij deze reactie stuurt… ik krijg dezelfde dag, later in de middag, nog een mail van DHL dat ze mijn pakketten nergens kunnen vinden. Dus heb je deze reactie getypt om de klacht af te doen of kun je mij dan ook laten zien waar de pakketten gescand zijn? Want dan is het niet meer zo moeilijk toch?

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als er eerlijke antwoorden gegevens worden...

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 28 mei 2020 om 12:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Wat mijn collega zegt klopt. Als het goed is is de bezorger met je pakket onderweg en zal het vandaag bezorgd worden.
De reden dat het zo lang heeft geduurd komt doordat het op de verkeerde manier verzonden is (het was inderdaad te groot), hierdoor heeft het vertraging opgelopen.
Ik ga ervan uit dat het vandaag binnenkomt, mocht u niks ontvangen, hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,
Judith
DHL Parcel Webcare

Heeft op 28 mei 2020 om 22:31 geantwoord

Ik heb inderdaad 1 pakket ontvangen, dat is top, maar het waren 2 pakketten, komt de andere dan ook?

Alle klachten die gemeld zijn door Ivrooij