Klacht: pakketten komen zwaar beschadigd aan, claim afgewezen

op 26 mei 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Nu in korte tijd voor 2e keer een zwaar beschadigd pakket aangekomen bij een klant. Claims wijst de claims af, ondanks alle foto’s en de verzekerde waarde tot €500 onder het mom van: niet aantoonbaar beschadigd tijdens transport. Ik vind dit echt belachelijk! Ik heb n.b. foto’s van de pakketten voordat ze verstuurd zijn hier, en hoe ze zijn aangekomen bij de klanten.

Ook de behandelingstijd: Bijna 2 maanden na mijn eerste melding pas een reactie van DHL. Echt bijzonder slecht. Sommige pakketten doen er ook belachelijk lang over om op bestemming te komen:
Pakket naar Singapore: 3 weken????
Pakket naar Zweden: 3 weken????
pakket naar Polen: 14 dagen???

Met PostNL zijn voor dezelfde bestemmingen levertijden van 10 dagen en resp. 5 dagen voor de andere 2.
Ik ben echt klaar met DHL.

Gewenste Oplossing:

a) snelle en behulpzame reacties van klantenservice
b) pakketten heel bezorgen!
c) snellere leveringen
d) claims eerlijk behandelen: Overduidelijk beschadigd, dan ook betalen!

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 26 mei 2017 om 15:07 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,
Bedankt voor uw bericht.
De transit tijden staan op onze site vermeld en is vaak in uiterste gevallen. Echter dingen als lokale postdiensten en douane hebben we geen invloed op. Wat betreft uw claims worden deze uitvoerig behandeld en wordt er ook met de lokale postdienst gekeken waar zich dit heeft voortgedaan. Echter kan ik geen uitspraken doen over hun beslissingen dan wel beweegredenen.
Met vriendelijke groet,
Lea
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door PlayMoto Toys