Klacht: Pakketten buitenland niet geleverd

op 10 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

We hebben 3 pakketten zelfde tijd verstuurd vanuit thailand; 1 is zwaar beschadigd aangekomen bij een klant met een dikke laag tape om de doos en een sticker van postnl er op met de mededeling dat de inhoud misschien niet meer compleet zou zijn.(zie foto in bijlage) De andere 2 pakketten zijn tot heden (17 dagen later) nog steeds onbekend waar ze zijn gebleven terwijl het een export vergunning zending betreft wat extra aandacht krijgt met bezorging. Postnl wilt niet uitzoeken waar de andere 2 pakketten zijn gebleven en verwijzen ons terug naar het thaise post kantoor die duidelijk bewijs levert dat het in Nederland bij de douane en erna bij postnl is ontvangen. Toch weigert postnl onderzoek te doen en weten ze niet waar de andere 2 pakketten zijn gebleven. Alles duid op verduistering van de 2 pakketten; echter zonder onderzoek van hun kant kunnen wij in Thailand niks beginnen en mijn klant krijgt steeds te horen dat de verkoper dit moet regelen. Al om al schandalige onprofessionele schimmige praktijken daar. ze zouden de boel eigenlijk echt keer moeten opdoeken. ze hebben onderzoek plicht en weigeren dit en wel worden post pakketten verduisterd zo op deze manier.

Als de pakketten snel in goede staat geleverd worden en de zaak goed onderzocht word; zonder 5 verschillende antwoorden van hun medewerkers.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer Slurink, Bedankt voor uw bericht. Uit uw reactie begrijp ik dat één pakket beschadigd bij een klant is aangekomen en het voor de andere twee pakketten nog niet bekend is waar deze momenteel zijn. Ik kan me voorstellen dat dit teleurstellend is, waarvoor mijn excuses. Voor wat betreft het pakket dat beschadigd is aangekomen, kunt u aangeven of de verpakking alleen beschadigd is of dat de inhoud ook beschadigd en/of incompleet is? En zou u de bijbehorende tracking code van dit pakket mee willen sturen? Voor wat betreft de andere twee pakketten, deze hebben inmiddels een Nederlandse tracking code gekregen. RR235347414TH heeft 3SRETA5323569 als code gekregen, voor het pakket met barcode RR235347428TH is dit 3SRETA5323617 geworden. Deze pakketten worden rechtstreeks naar een afhaallocatie gestuurd, via onze app of website kunt u zien bij welke locatie deze pakketten geleverd zijn. Ik raad u aan hier niet te lang mee te wachten, aangezien de pakketten na twee weken op de afhaallocatie retour afzender gestuurd worden. Mocht u de pakketten gaan afhalen, vergeet dan niet om geldige legitimatie mee te nemen. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht peter-paul1977

1 maand geleden - Geachte medewerker Postnl, Bedankt voor het onderzoek zal de ontvangers notificeren dat ze de track en trace even moeten doen en hun pakketten ophalen moeten; Vanuit Thailand werkt de track en trace helaas niet dus zou kunnen omdat het voor binnen Nederland bedoeld is dat daarom niet kan zien. De inhoud van het beschadigde pakket was inderdaad ook beschadigd; echter waren het kaarsen en konden door warm te maken hersteld worden door de klant; was enkel niet zo net overkomen; dus zal verder geen probleem ondervidnen met de relatie met de klant. Dank jullie wel voor de snelle behandeling van deze klacht via klacht.nl. Hopelijk zal het in de toekomst niet meer voor hoefen vallen. Met vriendelijke groet, Peter-Paul Slurink

Reactie van de melder van de klacht peter-paul1977

1 maand geleden - Geachte medewerker postnl, nog even de andere code van het beschadigde pakket was zover op de foto kon lezen niet zichtbaar omdat op de kop zat vanaf het oogpunt van de foto; maar aan de kant waar de foto van gemaakt is was het thaise traceer code wel zichtbaar nog RR 2353 4743 1 TH; kan helaas de foto niet hier meer uploaden anders had u zelf even kunnen kijken naar de postnl code is echt zichtbaar maar op de kop en heel klein dat niet echt leesbaar is. Met vriendelijke groet, Peter-Paul Slurink

Reactie van de melder van de klacht peter-paul1977

1 maand geleden - Geachte postnl; de track en trace code zijn net door beide klanten in Nederland geprobeerd en worden als onbekend aangegeven dus weten we nog helemaal niks waar de pakketten zich bevinden of waar ze naar toe gebracht worden; vind toch raar omdat het hier wel vermeld word. hopelijk is het een oplosbaar technisch foutje maar begin toch zorgen te maken omdat niet erg positief overkomt zo.

Reactie van de melder van de klacht peter-paul1977

1 maand geleden - Dank u wel heb inmiddels via de chat op jullie website de locaties verkregen zal de klanten meteen verwittigen.

Reactie van de melder van de klacht peter-paul1977

1 maand geleden - Heb nu de klanten verwittigd en vinden jjullie het normaal dat ze meteen afzender retour verstuurd worden en dat jullie er niks aan kunnen doen? schandalig nep bedrijf dat jullie hebben zal extra klacht in dienen en de geschillen commissie inschakelen om de schade van export vergunning kosten en verzendkosten te achterhalen

Heeft op 10 augustus 2017 om 11:47 geantwoord

Geachte heer Slurink,

Hartelijk dank voor uw reacties. Ik heb gezien dat u later nogmaals een nieuwe klacht heeft geplaatst met referentienummer 631111 over dezelfde zendingen, deze melding is inmiddels beantwoord. Ik vind het erg jammer om te vernemen dat u zo ontevreden bent over onze dienstverlening. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de beide codes die u heeft meegestuurd heb ik de status gecontroleerd. Het pakket met de code 3SRETA5323617 is volgens mij informatie inmiddels door de geadresseerde afgehaald bij de afhaallocatie. Indien de geadresseerde hiervoor geen afhaalbericht heeft ontvangen wil ik u vragen de geadresseerde contact met ons te laten opnemen om hiervan een melding te kunnen maken. Op die manier kunnen we dit soort situaties in de toekomst voorkomen.

Het pakket met code 3SRETA5323569 heeft sinds 19 juli klaar gelegen op de afhaallocatie en omdat deze niet is afgehaald is het pakket op 3 augustus retour gezonden. Ik heb gezien dat de geadresseerde hierover zelf ook een melding heeft gemaakt op klacht.nl, mocht ook deze geadresseerde geen afhaalbericht hebben ontvangen zullen we hiervoor uiteraard ook actie ondernemen.

Ik kan er niet voor zorgen dat u gecompenseerd wordt voor eventueel gemaakte kosten en ondervonden ongemak. Als afzender kunt u hiervoor conform de overeengekomen voorwaarden eventueel een verzoek indienen via de verzendende postorganisatie in het land van verzending.

Heeft op 10 augustus 2017 om 16:22 geantwoord

slechte oplichters postnl; nog te dom om pakje te leveren naart het adres waar naar het gestuurd is en nooit de ontvanger op de hoogte stellen waar het gebleven is of waar het is; daar komt bij dat jullie flut systeem niet eens werk; bedankt voor niks vuile tyfus oplichter jij krijgt je karma nog wel!!!

Alle klachten die gemeld zijn door peter-paul1977