Klacht: Pakketstatus bezorgd maar niet ontvangen

op 13 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Dit is de 2e keer dat dit me overkomt bij postNL.
Pakket status op bezorgd maar geen pakket of bezorger gezien. PostNL direct gebeld en zij gaf aan dat ik moet afwachten en dat de bezorger de pakketten alvast heeft afgemeld omdat hij wellicht achterloopt.
Als dat zo is dan alsnog vind ik dat belachelijk. Je zet de status van een pakket pas op bezorgd als die ook daadwerkelijk bezorgd is. Lijkt mij dan he…
Nu is dit dus de 2e keer dat me dit overkomt. De 1e keer bleef het pakket spoorloos. En ik vermoed dat het nu weer zo zal zijn.
Ik vind het een ontzettend kwalijke zaak van postNL dat dit weer gebeurd.

Dat elk pakket gewoon op status bezorgd word gezet als het pakket ook daadwerkelijk is bezorgd.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 13 september 2018 om 19:26 geantwoord

Geachte mevrouw Zuidema,

Bedankt voor uw bericht. Erg spijtig om te lezen dat uw pakket niet is bezorgd, terwijl TrackTrace iets anders aangeeft. Ik kan me voorstellen hoe vervelend dit is, helemaal als dit al eerder is gebeurd. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Het is uiteraard niet de bedoeling dat pakketten als 'bezorgd' worden gescand terwijl dit niet zo is. Maar hier worden af en toe ook fouten in gemaakt, en ik vermoed dat dit hier ook het geval is. De kans is erg groot dat uw pakket deze vrijdag alsnog wordt bezorgd, dus ik wil u vragen om het toch nog even af te wachten. Mocht uw pakket vrijdag niet bezorgd worden, dan kunt u het beste de afzender inlichten.

Nogmaals excuses voor het ongemak. Ik hoop dat u het pakket snel in ontvangst kan nemen.

Heeft op 13 september 2018 om 19:37 geantwoord

Dit is geen oplossing. Maar gewoon afwachten.

Reactie van de melder van de klacht Az86

2 maanden geleden - Zoals verwacht is er nog steeds geen pakket. Helaas... zoals ik al zei dit is de 2e keer dat me dit overkomt. En 2x ook nog van dezelfde leverancier. Dus ook naar hun toe schaam ik me. Want uiteindelijk kan ik niets bewijzen. U geeft aan grote kans dat het pakket alsnog komt, hier is de kans erg klein. Ik vind het gewoon ontzettend jammer dat er niet direct contact met de bezorger opgenomen kon worden zodat er direct duidelijkheid zou zijn. Jullie zullen de bedrijfsrecherce op af sturen nu om dit uit te zoeken. Maar ik schiet er niets mee op. Pakket zal spoorloos blijven. Echt ik blijf het kwalijk vinden.

Alle klachten die gemeld zijn door Az86