Klacht: Pakketservice DHL

op 27 mei 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 26 april 2016 zijn twee pakketten verstuurd naar Den Haag.
Netjes een paar dagen later (28 april) zijn ze aan de deur geweest echter was ik helaas niet thuis en hebben een briefje in de brievenbus gedaan met een code die niet in te vullen was op internet die niet op de website werd gevonden om de levertijd te kiezen. Op het briefje stond dat de 29e ze weer terug zouden komen tussen 1100hr en 1500hr of tussen 1400hr en 1800hr. Dit is niet gebeurd, terwijl ze dit wel op de traceercode aangeven.
Op 30 april claimt DHL met de traceercode ook langs te zijn geweest en is ook niet gebeurt, want deze twee dagen was er iemand thuis. Op 2 mei miste ik DHL helaas weer wel en kreeg ik weer een briefje in mijn brievenbus met een code erop, die niet op de website werd gevonden om de levertijd te kiezen. Dit keer stond dat ze vrijdag 06 mei weer terug zouden komen tussen 0900 en 1500hr of tussen 1800 en 2100hr. Ik weet niet wie dit bedenkt, maargoed dat is het grootste probleem niet.
Tussen 2 en 11 mei (ook via de website volgens traceernummer 3SMTS0000051123 en 3SMTS0000051124), is er geen activiteit en schijnen de pakketten nergens te zijn.
Op 11 mei schijnt de DHL weer langs te zijn geweest, waar ook niets van klopt, wederom waren wij thuis, maar niets gehoord. Op 12 mei zijn gelukkig de pakketten alsnog bezorgd, op het laatste moment, voordat ze terug zouden worden gestuurd naar de verzender.
Op 9 en 11 mei heb ik contact opgenomen met de klantenservice van DHL, die pas reageerden toen de pakketten uiteindelijk waren bezorgd (13 mei 2016).
Klacht 1: Waarom zegt men dat er een DHL bezorger is langsgeweest, terwijl dit niet het geval is (tot DRIE keer toe!!!)
Klacht 2: Waarom is tussen 2 en 11 mei nergens een activiteit geweest mbt het bezorgen van het pakket?
Klacht 3: Waarom duurt het reageren op een vraag bij de klantenservice zo lang?
Klacht 4: Waarom werken de bezorgcodes niet op de blaadjes die ik heb ontvangen? (in total 2 stuks)
Klacht 5: Waarom worden pakketjes teruggestuurd en niet bij een buurman of Primera neergelegd?

ps: de bel en intercom werken gewoon.

Wanneer er voor alles excuses wordt aangeboden en dit nooit meer gebeurd!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 28 juli 2016 om 09:21 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Carola
namens het webcare team van DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door hpvanmaanen