Klacht: Pakketjes worden bezorgd in een school

op 19 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Indien ik niet thuis ben, om het pakketje aan te nemen, dan moet ik het ophalen in een school. Als dit in een schoolvakantie gebeurd, kan je gewoon weken wachten op een pakket, want de school is dicht.
Gebeld naar de klantenservice of mijn postcode gekoppeld kan worden naar een ander adres, wat voor mij gemakkelijker en dichterbij is. Maar diegene aan de klantenservice wist het niet en dan moest ik het maar met de afzender opnemen.

Het zou voor mij een grote oplossing zijn, dat mijn postcode aan een anders adres gekoppeld zou zijn. Wat altijd zo was, of je had een keuze.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 19 februari 2018 om 11:56 geantwoord

Geachte mevrouw van der Kroft,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u oneens bent met afhaallocatie waar u uw zending kunt ophalen. Ik kan me voorstellen dat het erg lastig is wanneer u in schoolvakanties geen pakketten bij de locatie kunt ophalen. Graag geef ik u een toelichting.

Bij uw adres hoort een vaste afhaallocatie waar u terecht kunt om zendingen af te halen. Omdat dit gekoppeld is aan uw adres kan ik dit helaas niet wijzigen. Wel heb ik een verzoek doorgegeven om de situatie te bekijken om te onderzoeken of er wellicht een andere afhaallocatie mogelijk is. Wel kunt u, als u een fysiek bericht heeft ontvangen over de bezorging na de eerste aanbiedpoging of in sommige situaties vóór de eerste bezorgpoging, via postnl.nl een opdracht geven om de zending naar een ander postkantoor door te sturen of op een andere dag af te laten leveren. Wellicht is dit voor u in sommige situaties een oplossing. Mijn excuses voor de overlast die u ondervindt.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Alle klachten die gemeld zijn door Alidavdk