Klacht: Pakketjes verdwenen

op 15 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

In september twee pakketjes besteld in de VS. De boekhandels half november in de VS gevraagd waar mijn bestelling bleef. Zij wisten mij te melden dat een pakketje is afgeleverd bij mij (niet dus). De andere is sinds 18 oktober in het Amsterdam International Mail Centre. De klantenservice van PostNL gebeld (instaptarief bijna 5 euro, 0,90 eurocent per minuuit (!). De tracking nummers zei de medewerker niets. Daar kon ze niets mee. Daarna de pakketjes bij USPS als vermist opgegeven. En zowaar. Op 29 november (!) is het pakketje afgeleverd bij de Dappershop in Amsterdam, wel af te halen tegen betaling van bijna 28 euro (?). Een postkantoor zit hier in het OHG 500 meter vandaan, maar goed. Toch maar de klantenservice weer gebeld om te vragen waar dat andere pakketje was. Een aardige mevrouw zei dat dit pakketje ook in de Dappershop was en ik het daar tot en met vandaag kon ophalen. Nooit ook maar een enkel bericht hierover ontvangen. Omdat ik werk, kan ik pas vandaag naar de Dappershop. Daar aangekomen, blijkt de winkel tot 15 uur gesloten te zijn. Straks er weer naar toe en dan maar hopen dat ze open zijn. Wat als dat niet het geval?
Geen idee waar ze bij PostNL mee bezig zijn, maar hier in Amsterdam gaat het echt niet goed. Hopelijk geen landelijke trend. Afgelopen zomer was ik een pakketje kwijt omdat een postcentrum hier in de buurt opeens gesloten bleek. In het afhaalbericht stond dat ik het daar kon afhalen. Ook een hoop gesodemieter om te achterhalen waar het dan wel was.

Als de twee pakketjes hier bij mij thuis liggen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 december 2017 om 10:29 geantwoord

Geachte mevrouw Krikken,

Bedankt voor uw bericht, het spijt mij te horen dat u problemen heeft met de ontvangst van uw pakketten. Ik snap dat dit erg vervelend voor u is.

Volgens Track&Trace heeft u pakket LZ149288642US inmiddels kunnen ophalen bij de PostNL-locatie. Bij code LZ976386147US kan ik helaas geen informatie vinden. Hiervoor kunt u het beste contact opnemen met de afzender. Die kan bij het postbedrijf in de VS een onderzoek aanvragen naar deze zending.

Hopelijk kunt u op deze manier snel over beide zendingen beschikken.

Alle klachten die gemeld zijn door Astrid K.