Klacht: pakketjes niet geleverd volgens track&trace

op 01 oktober 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Woensdag 21/9 zag ik op track&trace dat mijn pakketje (van bol.com) geleverd zou worden door DHL. Ben thuis gebleven om het pakketje in ontvangst te nemen. Helaas is er geen bezorger langs gekomen. Wel zag ik op de track&trace dat er niemand thuis zou zijn geweest op het adres. Dat was echter wel het geval, bovendien zat er geen briefje in de brievenbus. Daarom heb ik contact gezocht met DHL. Zij zegden per mail toe dat het pakketje vrijdagavond weer bezorgd zou worden. Helaas heb ik de vrijdagavond 23/9 wederom voor niets zitten wachten. Zaterdag 24/9 is de bezorger wel langs geweest maar was er inderdaad niemand thuis. Daarop is besloten het pakketje retour afzender te sturen. Tweemaal tevergeefs thuis zitten wachten en alsnog geen pakketje… Vandaag 26/9 voor \’n ander pakketje hetzelfde. Track&trace geeft aan dat deze tussen 14:00 – 18:00 bezorgd zou worden. Ook hier klopt de track&trace dus niet en heb ik wederom tevergeefs uitgekeken naar mijn pakketje.

Aanvullend vraag ik mij af hoe DHL kan verwachten dat hun klanten tussen de aangegeven tijden thuis aanwezig zullen zijn wanneer de track&trace informatie niet klopt. Voor morgen staat een nieuwe afleveringen poging gepland, maar na mijn ervaringen van de afgelopen week weet ik niet of ik hiervoor thuis zal blijven.

Kortom track&trace beweert tot 3x toe onterecht dat de ontvanger niet thuis zou zijn geweest.

De track&trace behoort gewoon de juiste informatie weer te geven anders heeft het geen enkele zin en leidt dit tot frustratie en teleurstelling. Verder hoop ik dat DHL een oplossing kan vinden voor het pakketje dat retour afzender is gestuurd...

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 01 oktober 2016 om 13:07 geantwoord

Goedemiddag,

U geeft aan dat er, terwijl u tijdens meerdere pogingen thuis op uw pakket aan het wachten was, toch niet thuis meldingen gemaakt zijn, hiervoor mijn excuses. Ik zal deze klacht direct doorsturen naar de depothouder zodat dit opgepakt kan worden met de chauffeur.

Ik zie dat het pakket met het 3S nummer inmiddels bij u afgeleverd is, wat betreft het andere pakket, deze is helaas reeds op het retouradres geleverd, hiervoor kunt u het beste even contact opnemen met de verzender zodat zij het opnieuw naar u versturen.

Nogmaals mijn excuses voor al het ontstane ongemak.

Vriendelijke groet,

Sanne