Klacht: Pakketjes niet aangekomen

op 01 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte meneer/mevrouw,

Ik heb op 25.03.2016 twee pakketjes gestuurd naar Ivoorkust met de volgende barcodes:
Eerste pakket :CC06728568NL het pakket is aangetekend ROW 0-20, gewicht 5000 g .
Tweede pakket :CC056728554NL het pakket is aangetekend ROW 0-20, gewicht 1514 g.

De pakketjes zijn tot op heden nog niet aangekomen in Ivoorkust. Ik heb meerdere malen contact gehad met de ontvanger maar het heeft helaas nog geen positief resultaat geleverd.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om me te adviseren hoe ik achter de status van de pakketjes kan komen ?

Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

J.Barboza

Gewenste Oplossing:

Ik zou tevreden als alles goed aankomt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 01 juni 2016 om 11:10 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Barboza,

Uit uw bericht begrijp ik dat u op 25 maart 2016 uw zending met barcode CC056728554NL en uw zending met barcode CC056728568NL naar Ivoorkust hebt verzonden. U geeft in uw bericht aan dat beide zendingen tot op heden niet zijn aangekomen bij de geadresseerde in het land van bestemming.

Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor het ontstane ongemak. Ik kan me erg goed voorstellen dat u graag zou willen weten wat de vervolgstappen zijn. Ik heb de status van uw zendingen nagekeken. Volgens onze informatie bevinden uw zendingen zich sinds 13 mei 2016 bij de Douane in het land van bestemming.

Zowel PostNL als de buitenlandse postorganisatie hebben geen invloed op de verwerking door de Douane. De Douane is een lokale autoriteit die bepaalt of zendingen geïmporteerd mogen worden en of er importkosten moeten worden voldaan voor ontvangst. Ik wil u, als afzender, verzoeken om contact op te nemen met de geadresseerde, zodat deze contact op kan nemen met de Douane in land van bestemming.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Jacotte