Klacht: Pakketje wordt niet geleverd, zit vast in depot van POST NL

op 22 februari 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 6/2 vond ik een kaartje in de bus voor een pakje dat van NL naar BE gestuurd werd. Vlakbij denk je dan, kan haast niet fout gaan. Het zou de dag erna opnieuw aangemeld worden. Ook online gevolgd: wordt uitgeleverd op 8/2 ’s ochtends nog op jullie track & trace systeem. Op 9/2: nog steeds geen pakketje. Telefonisch contact opgenomen met service afdeling. Blijkt dat het pakket is retour gezonden naar NL, omdat het beschadigd zou zijn. Jullie procedure bij beschandigde pakketjes? Terugzender naar de verzender. Dit kan echter niet, omdat deze niet in NL woont, maar in Egypte. Het pakje is een surprise cadeautje van een vriendin, waar emotionele waarde aan verbonden is. Dus nu is mijn pakketje ergens in een depot in NL. Advies van Belgische service support: contact opnemen met postnl in Nederland. Want Postnl Belgie kan me niet helpen. Dat heb ik vrijdag 2 keer geprobeerd. Zonder succes. Ze kunnen me daar ook niet helpen. Sterker nog, zij verwijzen me weer terug naar postnl in Belgie. En … u raadt het al, in België krijg ik net het omgekeerde advies. Schandalig hoe ik telkens opnieuw van het kastje naar de muur gestuurd word. Ik heb dus nu een ‘pakket’ kaart, en ik zou dat pakketje (al dan niet beschadigd) ook graag ontvangen. Voor mij als klant, en ook voor de verzender trouwens, is postnl is 1 bedrijf. En ik word alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd tussen België en Nederland. Bovendien werd er een stevig bedrag betaald om een pakje van NL naar BE te sturen. Dan mag je als klant toch ook verwachten dat het ook geleverd wordt?

Als het pakje terug naar België verzonden wordt en ik het daar kan gaan ophalen in een Postnl ophaalpunt.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte heer, mevrouw Everaerts, Dank u wel voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat er vanuit Nederland een zending naar u is verstuurd maar dat deze retour is gezonden omdat het beschadigd is. Ik wil graag voor u kijken naar de zending om te zien wat er precies aan de hand is. Zou ik van u de track en trace code mogen ontvangen? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Leen E

7 maanden geleden - Beste Post.nl, Het gaat over pakket met Track & Trace code: 3SKABA7745428. Anderhalve week geleden werd er door jullie een onderzoek gestart, er zou ten laatste dinsdag (gisteren) antwoord komen, maar het blijft alsmaar stil .... Graag asap een oplossing.

Heeft op 22 februari 2018 om 09:03 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Everaerts,

Hartelijk bedankt voor de barcode. Ik heb het onderzoek bekeken en ik zie dat ze er nog mee bezig zijn. De afzender heeft inmiddels een e-mail ontvangen met een tussentijdse update. Ik wil u vragen om contact te houden met de afzender.

Heeft op 23 februari 2018 om 12:50 geantwoord

Geen oplossing, want ik heb nog steeds een kaartje van post.nl maar geen pakje!

Alle klachten die gemeld zijn door Leen E