Klacht: Pakketje wordt niet bezorgd, of is ‘kwijt’.

op 15 februari 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte heer of mevrouw,

Op 29 januari 2018 heb ik een pakketje bij DHL aangeboden voor verzending naar het buitenland.
Op de website staat aangegeven dat voor brievenbuspost géén Track&Trace code wordt aangegeven. In de Primera winkel waar ik enkele dagen eerder informatie heb gevraagd werd mij verteld dat brievenbuspost 9 euro zou kosten voor verscheping naar de Verenigde Staten.

Toen ik de etiketten voor versturen aanmaakte moest ik 13 euro betalen, en in kreeg een Track&Trace code, alsmede een barcode.
Ik hen hierna het pakketje afgeleverd bij dezelfde Primera (Flora, Deventer).
De eerste twee dagen ging alles prima. Het pakketje werd afgehaald bij de primera, en werd ingechecked bij het sorteercentrum van DHL.
Helaas is het daarbij gebleven.

Op vrijdag 9 februari 2018 15:10 uur heb ik op aanraden van de Primeramedewerker een claim gestuurd naar NLParcelClaims@dhl.com

Echter kreeg ik als antwoord dat mijn pakket als brievenbuspakket verstuurd was, en ik dus geen enkele claim kon plaatsen.
Nu is mijn vraag: mag DHL zomaar pakketten kwijtraken, en vervolgens de schuld bij de consument leggen ? Volgens mij niet.
Bovendien komt hun claim niet overeen met het gegeven dat ik wel een T&T code heb gekregen, hetgeen niet zou gebeuren bij brievenbuspakketten.

Ik heb het pakket stevig genoeg ingepakt zodat het tijdens luchttransport niet uit elkaar zou vallen. Bovendien bestaat de inhoud uit louter metaal (los van de papieren opvulling). Het kan dus niet zomaar ‘per ongeluk’ ergens verdwenen zijn.

Ik ben tevreden als één van de drie hieronder staande uitkomsten bereikt is:
- óf ik krijg mijn pakketje terug;
- óf de ontvanger heeft naar mij bevestigd dat hij het pakketje inmiddels heeft ontvangen,

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 15 februari 2018 om 13:51 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw het melden van uw klacht. Vervelend om te vernemen dat u verschillende informatie heeft gehad betreffende ons brievenbusproduct. Het is zo dat u inderdaad een zendingsnummer krijgt wanneer u het label maakt, echter is het pakket niet verder te volgen zodra het in Duitsland aankomt. De transittijd naar de Verenigde Staten bedraagt negen werkdagen, dit is exclusief de inklaringstijd van de douane. De douane mag een pakket maximaal 30 dagen vasthouden. Ik wil u dan ook adviseren om deze periode af te wachten.

Vriendelijke groet,

Sanne
DHL Parcel Webcare

Heeft op 16 februari 2018 om 12:32 geantwoord

Geachte heer of mevrouw,

Hartelijk dank voor de uitleg.
Maar het is een uitleg, het is nog geen oplossing, zoals eerder aangegeven:
\"Ik ben tevreden als één van de drie hieronder staande uitkomsten bereikt is:
- óf ik krijg mijn pakketje terug;
- óf ik zie de financiële tegenwaarde van € 175,00 PLUS € 13,00 verzendkosten (dus € 188,00 in totaal) bijgeschreven op mijn bankrekening. Een linkshandige Ibalez Lo-Pro Edge is niet goedkoop, ook niet tweedehands.\"

Maar ik ben bereid nog te wachten tot maximaal vrijdag 16 maart. Dan hoop ik dat één van mijn drie resultaten (en bijvoorkeur uiteraard de tweede) bereikt is.

M. Dubelaar.

Alle klachten die gemeld zijn door McDube