Klacht: Pakketje voor de zoveelste keer verkeerd bezorgd EN geen mogelijkheid om via e-mail klacht in te dienen

M.D. Seedorf op 31 december 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik bestel zo nu en dan wat online en keer op keer gaat het fout met de bezorging. Het is het afgelopen half jaar minstens 6 keer misgegaan. Het pakketje is dan verkeerd bezorgd terwijl het adres goed vermeld is of helemaal niet aangekomen en weer teruggestuurd. Maar wil je hier over (via e-mail) een klacht indienen, dan gaat het niet. Sterker nog, het lijkt erop als het door Post.nl bewust lastig wordt gemaakt c.q. ontmoedigd om een klacht in te dienen. Je moet dan contact opnemen met een digitale assistent of via twitterfacebook. Je kan ironisch genoeg zelfs een brief schrijven (het zou mij verbazen als een brief met een klacht over bezorging van post.nl op het juiste adres belandt nog) maar de mogelijkheid om via e-mail je grieven te delen met post.nl ontbreekt.

Als ik er eindelijk eens van uit kan gaan dat is geplaatste bestellingen met 100% zekerheid kan ontvangen (en niet dat het bij de laatste kilometers na maandenlang wachten) misgaat, dat klachten door post.nl serieus genomen worden (iedere keer wordt er beterschap beloofd) en dat je via email een klacht kan indienen, maar ik heb er een hard hoofd in.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 jaar geleden - Geachte heermevrouw, Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging en de wijze van het indienen van een klacht. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht. Ik snap inderdaad dat u graag wilt dat uw bestelde pakketten altijd goed bij u aankomen. Het kan natuurlijk soms gebeuren dat een pakket tijdens het sorteerproces iets vertraagd, maar zou daarna gewoon op het juiste adres geleverd moeten worden. Een klacht kunt u op verschillende manieren indienen. Zo kunt u inderdaad contact opnemen via Twitter of Facebook, maar hebben wij op onze website een chat. Daarnaast kunt u contact zoeken via onze telefoon of kunt u de klacht hier indienen. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie: - de Track Trace code van uw pakket. Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht. Met vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Heeft op 31 december 2019 om 16:03 geantwoord

Geachte heermevrouw,

Helaas hebben wij van u geen reactie mogen ontvangen op ons informatieverzoek. Ik ga er dan ook van uit dat uw melding inmiddels is verholpen enof dat u via een van onze andere kanalen van antwoord bent voorzien. Uw melding op klacht.nl wordt daarom afgesloten.

PostNL Klantenservice

M.D. Seedorf

Heeft op 03 januari 2020 om 14:42 geantwoord

Ik was een week op vakantie en kon niet reageren. Ik ben het echter oneens dat de zaak is opgelost omdat er telkens beterschap wordt beloofd maar er nu toch weer een pakketje op een verkeerd adres ( voor de volledigheid: het adres waarop het pakketje bezorgd had moeten worden is: B.E. Molen 29, 3063PA Rotterdam) was bezorgd. Het pakketje was ergens anders bezorgd zonder dat ik daarvan op de hoogte was gesteld. Daarnaast is de vraag waarom je niet per e-mail contact kan opnemen onvoldoende beantwoord. Ik heb weinig zin om voor een klacht speciaal een twitter-account te nemen of om post.nl te 'belonen' om via facebook contact op te nemen en (via een omweg) meer privégegevens te delen dan nodig is.

Alle klachten die gemeld zijn door M.D. Seedorf