Klacht: Pakketje volgens DHL bezorgd en geval 2 pakket zoekgeraakt.

Labtkaheg op 16 februari 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Er zou vrijdag 12 febr.bij mij een pakketje afgeleverd worden. De aflevertijd werd gedurende de dag enkele malen aangepast, geen probleem, ben 70 jaar, hartpatiënt dus zit toch vanwege de Covid ellende binnen. Uiteindelijk zou het pakketje tussen 19.30 en 21.30 uur afgeleverd worden. Ik hou de site in de gaten ben dus thuis hė, geen belletje gehoord maar opeens zie ik op de site dat mijn pakketje om 20.25 uur is bezorgd. Nou niet bij mij dus! Bel bij de 6 buren in mijn complex, geen enkele buur heeft ook maar iets ontvangen en/of gezien wat betreft een DHL bezorger.Dus waar is mijn pakketje, vraag ik me af. Als ontvanger kan je bij DHL geen enkele actie ondernemen, wel vreemd eigenlijk, de site verwijst je direct naar de verzender en die moet het maar uitzoeken. Raar en zeer klantonvriendelijk. Hetzelfde “grapje” is mij vorige maand ook overkomen en ik zit dus nu voor een kleine 75,- euro in het schip. Want op Marktplaats is het eerst betalen en dan pas verzenden.

Ben pas tevreden als ten eerste het pakketje bij mij bezorgd wordt en ten tweede
dat ik in het geval van een maand terug via de verzender een redelijke vergoeding krijg!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 16 februari 2021 om 17:21 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft geen pakket te hebben ontvangen. U kunt dit het beste doorgeven aan de verzender van het pakket, zij hebben de mogelijkheid om een onderzoek bij ons op te starten.
In uw bericht geeft u ook aan dat u als ontvanger geen actie kan ondernemen. Dat is afhankelijk per zending. Voor sommige pakjes kunnen wij inderdaad geen onderzoek opstarten voor een ontvanger. Veel verzenders willen de onderzoeken ook in eigen beheer houden, vandaar dat wij u dan ook moeten doorverwijzen. Voor het opstarten van een onderzoek hebben wij ook aanvullende gegevens nodig. Vandaar dat het niet bij elke zending mogelijk is om in opdracht van een ontvanger een onderzoek op te starten.

Mijn excuses voor het ongemak.

Ashna

DHL Parcel Webcare

Labtkaheg

Heeft op 16 februari 2021 om 18:16 geantwoord

Excuses voor het ongemak,lekker makkelijk om je er zo van af te maken! Dit is geen oplossing, het bekende kluitje in het riet! Ik blijf bij mijn mening dat DHL er alles aan doet om klagers het zo moeilijk mogelijk te maken om hun gelijk te krijgen. Nogmaals twee gemiste pakketten zoek in één maand en 75 euro lichter. Een fraaie score DHL. Proficiat met uw beleid.

Alle klachten die gemeld zijn door Labtkaheg