Klacht: Pakketje verdwenen

op 04 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb op Marktplaats een cilinder gekocht t.w.v. €50 + verzenden = €56,50 en deze werd aangetekend verstuurd naar mijn adres. Helaas is dit niet het geval. Volgens de track&trace code(3SKABA026362556) is het bezorgd bij mijn buren 300 meter verderop. Wat niet waar is ze hebben niets ontvangen en geen handtekening gezet. Meerdere malen langs geweest ook al mijn andere buren naast mij en tegenover etc. De verkoper verteld dat de schuld aan PostNL ligt. Ik heb contact opgenomen met PostNL en zij kunnen niks voor mij betekenen. Er is geen bewijsbriefje wat je normaal krijgt als je niet thuis bent.

Verkoper heeft geprobeerd om een onderzoek aan te vragen bij PostNL maar PostNL kan dit niet doen. Bericht van de verkoper:
Even een update: Vandaag gebeld met PostNL

Ze geven aan geen onderzoek te kunnen starten omdat dit niet zou kunnen met de reguliere verzendwijze. Op mijn vraag waarom dat niet kon, antwoordde ze dat ze niet de bezorger konden achterhalen. In eerste instantie bleven ze ook volhouden dat het pakket bij de buren is bezorgd dus dat het gewoon daar moet zijn. Dat het ‘bezorgadres’ 300 meter verderop is en jullie daar meerdere keren zijn geweest deed ze weinig en ze wilde nog steeds niet helpen.

Wel kon ik een klacht indienen zodat ze hun service kunnen verbeteren. Die klacht zou dan ook doorgevoerd worden naar desbetreffende bezorger. Dit slaat natuurlijk nergens op. Kennelijk kunnen ze dus wel de bezorger achterhalen (ja, natuurlijk kunnen ze dat). Ik heb ze daar mee geconfronteerd maar ze wilde hier verder niets mee doen. Toen ik hier naar doorvroeg kreeg ik het antwoord: “ik heb duidelijk gezegd dat het niet kan en u probeert nu een antwoord te krijgen dat ik niet kan geven, toch bedankt voor het gesprek…” en er werd midden in het gesprek opgehangen.

Hier neem ik geen genoegen mee en ik onderneem nu andere stappen om toch een onderzoek te krijgen. Ik hoop dat dit iets uithaalt. Zou jij in de tussentijd de postbezorger willen (proberen te) achterhalen?

Een vergoeding wanneer mijn pakketje kwijt is geraakt en niet meer teruggevonden kan worden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 04 mei 2016 om 12:21 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Keskin,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u een pakket verwacht, dat deze is afgeleverd bij de buren, maar dat deze aangeven niets te hebben ontvangen. Ik kan me goed voorstellen dat dit erg vervelend voor u moet zijn, mijn excuses voor het ongemak!

Ik zie dat uw pakket inderdaad bij de buren op nr. 78 afgeleverd zou moeten zijn. Erg vervelend dat zij aangeven niets te hebben ontvangen. Het pakket is verstuurd zonder aanvullende verzekering, waardoor een handtekening voor ontvangst niet nodig is. Om deze reden is het niet mogelijk om verder onderzoek te doen en is het ook niet mogelijk om een vergoeding te ontvangen. Mijn excuses voor het ongemak! Ik hoop dat u met de afzender tot een oplossing weet te komen.

Heeft op 10 mei 2016 om 14:00 geantwoord

Ik probeer al een tijdje met de afzender contact te krijgen lukt niet. Nog steeds geen pakket en geld is weg.

Alle klachten die gemeld zijn door AK61