Klacht: Pakketje vanuit Duitsland wordt teruggestuurd!!!!

op 26 juni 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Pakketje op post vanuit Bonn naar Nijmegen afhaalpunt, afgegeven maar niet geregistreerd in systeem, pakketje kan ik zien liggen, krijg het niet mee, teruggestuurd naar Duitsland, daar weer niet aangekomen, nu 4 week verder, pakket kwijt en DHL net als pakket absoluut onbereikbaar en onbereidwillig.

Ik ben tevreden als het pakket boven water komt en ik gecompenseerd wordt voor alle telefoontjes en ongemak;
Of; ik krijg mijn geld terug en wordt gecompenseerd voor telefoontjes en ongemak

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 26 juni 2017 om 14:08 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. De afzender van uw pakket heeft ervoor gekozen uw pakket naar een parcelshop te sturen. Echter is bij de aanmelding dit niet helemaal juist gegaan. Op het moment dat een pakket naar een parcelshop verstuurd wordt. Dient het pakket geadresseerde te worden aan het adres van de ontvanger (uw adres). Vervolgens kan men ervoor kiezen het pakket niet thuis te laten bezorgen maar bij een afhaalpunt. Het pakket komt dan voor afhaling op de parcelshop te liggen. Echter heeft de afzender er in deze situatie voor gekozen het pakket te adresseren aan de parcelshop. Dit is opgegeven bij het adres van de geadresseerde. Dit betekend dat het pakket voor de parcelshop bestemd is en dat het daar niet voor afhaling komt te liggen. Hierdoor zal u nooit bericht krijgen dat er een pakket klaar ligt want het pakket is niet aan u geadresseerd. De parcelshop mag het pakket dan ook niet aan u meegeven.
De parcelshop dient in zo'n geval de zending direct te weigeren waardoor het retour gestuurd wordt. Volgens mijn gegevens heeft de parcelshop het pakket eerst wel aangeomen maar later terecht alsnog retour gestuurd. Het pakket wordt zo spoedig mogelijk aan de afzender geretourneerd.

Miranda
DHL Parcel Webcare

Heeft op 26 juni 2017 om 21:32 geantwoord

Beste Miranda,

Dit verhaal is mij al een aantal keer verteld. Het probleem is echter dat het pakket al 1,5 week geleden bij de verzender had moeten zijn. Daar is het pakket nog steeds niet. Ook is het niet duidelijk waar het pakket dan wel is. Ik zou graag horen op welke termijn de verzender het pakket kan verwachten, zodat ik het daar kan ophalen.
Verder heb ik al meerdere malen telefonisch een klacht ingediend, maar nooit is mij een compensatie aangeboden. Het gaat om een groot ongemak: ik wacht al meer dan vier weken op dit pakket. Het stelt mij dan ook teleur dat ook u mij geen compensatie aanbiedt. Ik vind dit geen service en hoop deze week van u een gepaste oplossing te horen.

Met vriendelijke groeten,

Anneroos