Klacht: Pakketje twee maal retour gestuurd naar EuroDis

op 03 mei 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Een aantal weken geleden heb ik een bestelling gedaan bij een bedrijf uit Australië. Op 21 en 24 april heb ik een e-mail gehad waarin werd verteld dat het pakketje zou worden bezorgd, maar ik heb tot heden niets ontvangen. Ook staat het huisnummer verkeerd, wat niet aan mij ligt want mijn adres had ik keurig ingevuld bij het doen van de bestelling. Ik ben bij mijn buren langsgeweest om te vragen of zij het pakketje hebben, maar gaven aan dat er niemand is langsgeweest. Vervolgens zie ik dat er 2x een vreemde heeft getekend voor de ontvangst van mijn pakket (Dick v Haaften). Er stond bij de track&trace dat het RETOUR is verstuurd naar PostNL – Eurodis retouren, heb geprobeerd om contact op te nemen met Eurodis maar ik krijg GEEN ENKELE reactie, POSTNL meerdere malen opgebeld met een onbeschofte medewerker die zei dat hij niks kon doen, en dat ik contact op moet nemen met EURODIs, en dat terwijl eurodis één van de partners is van PostNl. Totaal geen verantwoordelijkheid, ik kan geen telefoonnummer vinden van EuroDis, en ik ben mijn 30 euro kwijt, pakketje nog steeds niet ontvangen, Waardeloze service, heel erg jammer.

Als ik mijn pakketje terug heb

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 03 mei 2017 om 12:54 geantwoord

Geachte mevrouw Abouseif,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat u dit pakket niet heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat u graag wilt weten wat er met uw zending is gebeurd. Graag wil ik dit toelichten.

In de status informatie zie ik inderdaad een ander huisnummer vermeld dan in uw adresgegevens. Ik kan niet achterhalen wat hier precies de reden van is of hoe dit op het pakket zelf vermeld staat. Dit kunt u navragen bij de afzender zodra het pakket daar terug is. Uw pakket is namelijk retour gezonden naar de afzender. Dergelijke pakketten worden eerst verzameld via een postbus en gaan dan in grotere aantallen terug naar het land van verzending en naar de afzender. Daar ziet u een handtekening van. Het kan enkele weken duren voordat de afzender het pakket weer terug heeft. Als dit niet het geval is dan kan de afzender bij zijn of haar lokale postdienst een onderzoek laten instellen.

Heeft op 08 mei 2017 om 16:48 geantwoord

Geachte meneer/mevrouw,

Dat had ik ook begrepen dat ik contact op moet nemen met de afzender, maar het probleem is dat de afzender EURODIS is (die als het goed is met jullie samenwerkt), en ik geen contactgegevens heb van Eurodis. De grote vraag luidt: hoe kom ik in contact met Eurodis? Eurodis reageert niet op mails, en ik heb geen telefoonnummer.

Miriam

Alle klachten die gemeld zijn door Mir31