Klacht: Pakketje terug gestuurd

op 03 september 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Je zou denken leuk een vakantie .
Maar dat viel vies tegen.

Toen ik thuis kwam na mijn vakantie lag er een briefje in de brievenbus dat ik mn pakketje kon halen binnen 2 weken.

Ik had via een vriendin iets besteld maar dat bleef bij de douane liggen .. ondertussen ging ik op vakantie en was ik mn pakketje helemaal vergeten.

Toen ik hem wilde ophalen ( en zelfs de hoge rekening wilde betalen die er onterecht aan douane op zat) kreeg ik te horen .. sorry mevrouw uw pakketje is gisteren terug gestuurd .. ik ben gister avond net terug gekomen van mn vakantie …

Nu word mn pakketje dus terug gestuurd en moet ik weer 50 euro aan verzendkosten betalen en daarna komt er nog eens 76 euro aan douane kosten overheen ( het was een gift van mn vriendin šŸ™ )

Wanneer het pakketje toch weer ? Kostenloos) naar mij terug gestuurd word want het is nog in Nederland aangezien het gisteren is teruggestuurd.

Uitleg waarom ik 76 euro aan douane kosten over mijn gift moet betalen ( en als dat niet terrecht is de boete kwijtschelden)

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 03 september 2018 om 20:02 geantwoord

Geachte mevrouw Van Wijk,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat u uw pakketje heeft gemist en hierdoor graag meer informatie wilt.

Pakketten blijven twee weken bij een locatie liggen, hierbij kunnen wij helaas geen rekening houden met vakanties en dergelijke. Na deze twee weken wordt het pakketje retour gestuurd. Dit proces kunnen wij helaas niet wijzigen en het pakketje kunnen wij op dat moment ook niet meer onderscheppen.

Als u een zending van buiten de Europese Unie (of in bepaalde gevallen binnen de Europese Unie) ontvangt, doet PostNL de inklaring voor u. Afhankelijk van de waarde van de zending doet PostNL een douaneaangifte en berekent PostNL de verschuldigde invoerrechten en btw bij invoer. Douane berekent deze afhankelijk van goederensoort, waarde en land van herkomst. Eventueel worden nog andere invoerheffingen berekend. Deze kosten variƫren per zending. Voor meer informatie kunt u naar de site van de Douane www.belastingdienst.nl.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice via www.postnl.nlklantenservice.

PostNL Klantenservice

Heeft op 03 september 2018 om 20:38 geantwoord

Hoi post nl ik begrijp jullie kant maar bekijk het ook eens van de kant van de klant ...
Als het niet door de douanen vast gehouden was had ik het voor mn vakantie gehad en was er nis aan de hand geweest .. maar door de douanen duurde het langer en ik zag het pas toen thuis kwam .. dat was een dag te laat .. als ik het nu weer wil moet ik 50 euro voor verzenden betalen .. maar ik kan er zelf toch niks tegen doen dat ik het pas 1 dag na mn vakantie wilde ophalen en dat het terug gestuurd is .. het is nooit duidelijk hoe lang het bij de douanen blijft en de meeste vakantie duren gemiddeld 2 weken .. het verbaasd me dat hier niet eerder klachten over geweest zijn... misschien handiger om in de toekomst de ophaaltijd te verlengen ? Maar helaas .. ik ben hier niet echt happy mee .. maar dit komt ook omdat ik vaker vervelende en slechte service van jullie bedrijf heb meegemaakt ..

Alle klachten die gemeld zijn door Linnie123456789