Klacht: Pakketje nooit aan huis geleverd en teruggestuurd naar de verzender

op 08 juni 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ruim een maand geleden had ik een pakketje vanuit Japan besteld (webshop: AmiAmi). Omdat ik de verzendkosten wilde drukken, waagde ik het om deze zonder track trace te laten verzenden. Dit ging allemaal goed en voor zover ik heb vernomen van AmiAmi is het pakketje daadwerkelijk in NL aangekomen. Echter, de bezorging hiervan in NL zelf ging helemaal mis. In plaats van deze gewoon te bezorgen aan huis is het pakketje zonder mijn weten naar een pakketpunt gebracht en vervolgens is er nooit een briefje in de bus gestopt om mij dit te laten weten. Vandaag kreeg ik echter een mail van AmiAmi waarin zij mij vertelden dat het pakketje niet was geclaimd en daarom retour was gestuurd. Dit is geen normale gang van zaken en het is ook niet de eerste keer dat de post regelrecht naar een punt is gestuurd in plaats van het gewoon aan huis te brengen. Dit keer kon ik het echter niet checken want geen track trace! Ik heb het pakket dus nooit ontvangen en hierdoor voor niets extra kosten opgelopen omdat de verzendkosten niet vergoed worden. Het apartement is niet moeilijk te bereiken, dus ik begrijp niet waarom de bezorging hier altijd zo stroef verloopt.

Wanneer de bezorging fatsoenlijk wordt geregeld en idealiter een vergoeding maar dat zal wel te veel gevraagd zijn.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 08 juni 2021 om 11:09 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Ik snap inderdaad dat u deze zending niet heeft ontvangen. Helaas kan ik zonder Track Trace ook niet achterhalen wat er precies mis is gegaan. Als het retour is gestuurd, dan zal het uiteraard gewoon terug gestuurd worden naar de afzender. Een vergoeding voor verzendkosten zal dan ook altijd gaan via de afzender en de postorganisatie waar zij het mee hebben verzonden. Ik raad u dan ook aan om contact te zoeken met de afzender voor een passende oplossing.

PostNL Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door cynane