Klacht: Pakketje nog steeds niet ontvangen.

op 22 mei 2020 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

23 maart 2020 heb ik een pakket laten versturen vanuit Amerika. Op 31 maart is het verzonden naar Nederland, en daarna kwam de melding: 06 april 2020 00:16
Mail Consigned
Den Haag (The Hague), Netherlands.
Dit is dan ook het laatste wat ik ooit gehoord of gezien heb. De verzender heb ik ook nog gesproken en die kan ook niet meer zien dan dit verzendnummer (LX906090785US) en wat het laatste bericht is.
Post.nl zegt niets te weten en te kunnen, en zeggen alleen neem maar contact met de verzender op.

Als ik mijn pakket eindelijk in ontvangst heb kunnen nemen. Of dat ze mij terug betalen, aangezien het hier in Nederland kwijt is geraakt.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 22 mei 2020 om 16:09 geantwoord

Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u al een tijd wacht op uw pakket uit de Verenigde Staten. Ik kan me voorstellen dat u wilt weten wanneer u de zending kunt verwachten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde informatie heb ik gezocht in ons Track en Trace systeem. Tot mijn spijt kan ik geen enkele informatie over uw pakket vinden. Dit betekent dat de zending nog niet bij ons binnen is gekomen. Ik zou u heel graag verder willen helpen, maar kan u hierover helaas geen aanvullende informatie geven omdat de zending bij ons niet bekend is. Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender voor een oplossing en eventueel een vergoeding. De verzender heeft een vervoersovereenkomst met de verzendende postdienst in de VS en kan eventueel vanuit het land van verzending een onderzoek laten opstarten om de situatie verder te laten onderzoeken. Als geadresseerde heeft u een overeenkomst met de afzender over de levering van uw aankoop, u heeft de afzender betaald. Hij of zij kan u verder helpen met een oplossing. Ik hoop uiteraard dat u het pakket alsnog snel in ontvangst kunt nemen of dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen.

Voor toekomstige zendingen uit het buitenland kunt u zelf de status in de gaten houden via de website www.internationalparceltracking.com door daar de buitenlandse code (hoeft geen 3S- te zijn) in te vullen samen met uw postcode. Als uw pakket bij ons bekend is verschijnt meer informatie in beeld. Omdat dit pakket niet bij ons bekend is zult u over deze zending geen informatie vinden.

PostNL Klantenservice

Heeft op 22 mei 2020 om 16:14 geantwoord

Zoals ik al heb genoteerd in mijn eerste mail, zou het sinds 6 april al in den haag moeten zijn.
Ligt het soms dan nog bij de douane? Het lijkt mij sterk dat jullie niets kunnen vinden.

Alle klachten die gemeld zijn door Marie76