Klacht: Pakketje niet geleverd.

werkenrode op 24 december 2019 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Goedemorgen. Ik heb voor 3 weken terug iets gekocht in Duitsland. Dat pakje is volgens de verkoper geleverd met
Trackingnummer: TrackingnummerCY729106758DE. En zou op 10 december bij mijn thuis in Nederland door de DHL bezorger aangeboden zijn. Maar er was niemand thuis om het pakje in ontvangst te nemen. Wijn zijn op die 10 december echter de hele dag thuis geweest. De bezorger zou een berichtje hebben achtergelaten. Dat ik het pakje tot 18 december kon ophalen bij onze DHL Parchelshop. Wij hebben echter nooit een berichtje ontvangen. Dus ik heb ook nooit kunnen weten dat ik Het pakje voor 18 december moest ophalen. Nu is het pakje weer terug gestuurd naar de verkoper in Duitsland. Dat kost de verkoper weer € 14,50 en ik heb ook € 14,50 aan verzenden moeten betalen. Wil ik het pakje weer uit Duitsland laten versturen. Dan kost me dan weer € 14,50. Dan ben ik in totaal € 43,50 aan verzenden kwijt, voor een pakje wat € 8,50 kost. Dat is toch niet normaal. Voor € 14,50 verzenden is een pakje toch verzekerd. Daarom wil ik u vragen om dit probleem op te lossen. En mijn een financiële tegemoetkoming te doen.

Als het pakje door DHL alsnog naar mijn verstuurd wordt. Of een financiële tegemoetkoming kan krijgen van DHL.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 24 december 2019 om 14:26 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Deze zending is inderdaad aangeboden. Mijn excuses als daarin aan onze kant een fout is gemaakt. De zending is de dag daarna naar een parcelshop gegaan, en die hebben we daar een volle week bewaard.

Ik vind het jammer dat in die periode de zending niet opgehaald is. Het is via de track trace in die volledige periode te zien geweest. Voor toekomstige zendingen kan ik dan ook alleen maar aanraden om een oogje op de track trace te houden, juist om dit soort zaken te voorkomen.

De enige vervolgstap die ik u aan kan raden is om dit met uw verzender op te pakken. Als er een vergoeding mogelijk is, waar ik geen uitspraken over kan doen, dan zou het de verzender zijn die u dit kan bieden. Vanuit DHL heb ik helaas geen andere opties.

Dion
DHL Parcel Webcare

werkenrode

Heeft op 25 december 2019 om 10:56 geantwoord

Goedemorgen dames of heren. Ik wil even reageren op het mailtje van DHL Nederland. Met grote letters aankondigen DHL heeft een oplossing geplaats. Nou die tekst laat maar weg. Er wordt in die mail gezegd dat het pakje bij mijn thuis is aangeboden. Ik trek dat sterk in twijfel, omdat ik op die dag de hele dag thuis ben geweest. Dan wordt er vermeld dat het pakje naar een Parcel shop is gebracht. Als dat zo is wat hierboven staat. Waarom heb ik dan geen berichtje ontvangen dat het bij onze Parcel hop is afgegeven. En dat het daar dan een week zou blijven liggen. Dan wordt erin de mail gezegd dat ik de track en tracé had moeten volgen. Dat is toch niet nodig, het pakje had keurig bij mijn thuis bezorgd moeten worden. En dan de volgende oplossing die DHL Nederland doet. “ De enige vervolgstap die ik u aan kan raden is om dit met uw verzender op te pakken. Als er een vergoeding mogelijk is, waar ik geen uitspraken over kan doen, dan zou het de verzender zijn die u dit kan bieden. “ Wat heeft de verzender in Duitsland nu met de fout die DHL Nederland heeft gemaakt te doen. Hij heeft keurig netjes met DHL Duitsland het pakje verzekerd verstuurd. Alleen DHL Nederland maakt een fout. Daar hoeft de verzender in Duitsland toch niet voor te boeten. Het pakje wordt nu teruggestuurd naar de verzender in Duitsland. De verzender laat mijn weten dat hij de kosten van terugzenden ook moet terugbetalen aan DHL. Dus alles bij elkaar kost mij en de verzender dat ieder 14,50 euro aan verzendkosten aan DHL. En als de verzender het nogmaals naar mijn in Nederland opstuurt kost mijn dat nogmaals 14,50 euro. Anders verstuurt de verzender het niet meer naar mijn in Nederland. Dat wordt dan voor ’n product met een waarde van 8,50 euro wel erg duur 43,50 euro aan verzenden. ( En dan nog maar de vraag of het dan goed gaat) Ik mag ervanuit gaan als ik 14,50 euro moet betalen voor het verzenden van een pakje uit Duitsland. Dat dit dan op een correcte en safé manier gebeurt. Daarom vind ik de manier waarop DHL Nederland er probeert vanaf te komen erg goedkoop. Ik verwacht dan ook dat er op zijn minst. De terugstuurkosten van 14,50 euro van het pakje naar de verzender in Duitsland. En het weer door de verzender versturen van mijn pakje naar Nederland 14,50 euro, in zijn geheel door DHL wordt vergoed. De verzender heeft toch niet voor niks het pakje verzekerd laten versturen. Om het pakje op een safé manier in Nederland te laten bezorgen. En niet op deze manier zoals DHL Nederland het heeft gedaan. Ik zie graag een positief bericht van u tegemoet. En niet zo’n goedkoop berichtje wat ik eerder van u heb ontvangen.
Met vriendelijke groet.
Bert Laros

Alle klachten die gemeld zijn door werkenrode