Klacht: Pakketje niet bij mij bezorgd en er was voor getekend.

op 01 juli 2019 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Gisteren 28-6 krijg ik van Aliexpress melding dat pakketje in Nederland is.
Vandaag 29-6- krijg ik een melding dat het bezorgd is om 11.08 en ervoor getekend is.
Ik was de hele dag thuis, heb een camera maar ook daar niets te zien.
Heb ook dus geen kaartje in de bus gekregen.
Via aliexpress kan je een dispute openen maar de eerste vraag die ze stellen is : heb je het ontvangen.
Door nee in te vullen verwijzen ze naar postnl omdat Ali een melding heeft gehad met dat het bezorgd is, einde oefening dus bij Ali en dat is ook logische.
Ik kan dus niet mijn geld terug vragen want postnl meld aan Ali dat het is bezorgd en ervoor getekend is.
Via twitter contact gehad met postnl, die zie dat er wat fout is gegaan maar zeg tegen mij dat ik maar naar Ali terug moet gaan.
Die gaan dus niets doen, postnl heeft het bezorgd en er is voor getekend en bij postnl gaat het dus fout.
5 adressen afgegaan in de straat maar niemand heeft mijn pakje.
Postnl moet weten via de scan waar het is maar ik krijg deze info niet.
Dit is de TT code: LX687612305NL.

Gewenste Oplossing:

Ik wil graag weten waar het pakje is zodat ik het kan ophalen, als dit niet te vinden is dan wil ik dat postnl het bedrag vergoed zodat ik een nieuwe kan bestellen.

29-6-2019
Postnl meld via twitter dat volgens hun de afzender het adres niet goed heeft ingevuld, ik kan daar wel wat mee maar dan moet postnl aangeven wat dat adres is, ik kan dan of via AliExpress aangeven dat hun een fout hebben gemaakt en dan kan ik mijn geld terug krijgen of ik ga langs het adres waar het is bezorgd, Mijn naam staat op het pakje en met mijn track nr die ik ook heb, dus dat het adres niet klopt kan toch niet de reden zijn dat postnl mij niet verder wilt helpen?

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 01 juli 2019 om 13:54 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heermevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uit uw bericht begrijp ik dat u al eerder contact heeft gehad met PostNL. Ik heb ook even naar de status van uw pakket gekeken, maar ook ik kan alleen concluderen dat het pakket is geadresseerd aan een ander adres. Wegens de privacy van deze persoon, mag ik u hiervan de adresgegevens niet geven en moet ik u vragen om contact op te nemen met de afzender. De afzender blijft, ook al komt deze uit het buitenland, verantwoordelijk voor uw zending totdat deze in goede orde is afgeleverd.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Met vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

Heeft op 01 juli 2019 om 15:23 geantwoord

Hier een recent artikel waaruit blijk dat jullie geen ene moer doen en je klanten afpoeier net zoals jullie mij nu afpoeieren.

https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/4654876/consumentenbond-klaar-met-postnl-om-pakketbezorging

'Afpoeieren'
De manier waarop PostNL de klachten afhandelt, leidt volgens Klachtenkompas ook tot veel ergernis. Zo zegt het postbedrijf dat alleen een verzender een klacht kan indienen, aldus de bond.

\"PostNL maakt zich er te vaak makkelijk vanaf. Het bedrijf is wettelijk verplicht om ook voor ontvangers een goede klachtenregeling te hebben. Die kun je niet zomaar afpoeieren door naar de verzender door te verwijzen'', zegt directeur Olof King van de Consumentenbond, die een gesprek wil om te horen wat het bedrijf gaat doen om het aantal klachten terug te dringen.

Jullie gaan gewoon op deze voet door zie ik, jullie zijn een waardeloos bedrijf en super arrogant, liegen en frauderen onder de naam Klantenservice. Hoeven een rekenschap af te leggen, ik hoop en vele met mij dat jullie failliet gaan met jullie zogenaamde klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door TdeMie