Klacht: Pakketje niet bezorgd, wel thuis

op 04 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag zouden mijn pakketjes van Coolblue en Bol geleverd worden. Vanzelfsprekend daarvoor thuis gebleven, ik keek immers uit naar de pakketjes.

Toevalligerwijs zie ik om 15:05u de bezorger voor rijden dus ik loop vast naar de intercomcentrale om de deur te openen (appartementencomplex). Tot mijn verrassing gaat de deurbel niet, dus loop ik even later terug naar het raam.

Tot mijn verbazing zie ik de bezorger in zijn auto stappen en wegrijden.
Ik dacht nog even dat het wellicht een bezorger was voor iemand anders in het complex, maar om 15:15u ontving ik een melding dat ik niet thuis was en de pakketjes morgen opnieuw aangeboden worden.

Vanzelfsprekend direct de servicedienst van PostNL gebeld. Een vriendelijke dame stond mij te woord en legde mij uit dat zij niets voor me kan betekenen. Zij kunnen geen contact opnemen met de bezorgers en weten niet welke route door welke bezorger gereden wordt… Voor zover de service van PostNL.

Natuurlijk ook nog even naar beneden gelopen om te checken of de deurbel misschien weigerde, maar nee, niets mee aan de hand. In de brievenbus helaas geen briefje getroffen van de bezorger.

Dus morgen weer een dag thuis blijven.

Als de pakketjes alsnog vandaag bezorgd worden.
Als de servicedienst meer doet dan vriendelijk zeggen dat ze niets voor me kunnen betekenen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 04 augustus 2017 om 14:21 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Hopmans,

Hartelijk dank voor uw bericht. Hierin geeft u aan dat u afgelopen maandag een pakket verwachtte. De bezorger gaf aan dat u niet thuis was, terwijl u gewoon op het gaan van de deurbel stond te wachten. Ik kan me voorstellen dat u hier flink van heeft gebaald en wil u dan ook allereerst mijn excuses voor aanbieden.

Het is inderdaad zo dat wij niet in direct contact staan met de bezorgers, dus dit heeft mijn collega u juist uitgelegd. Echter wilde ik dit niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Ik heb daarom ook voor beide pakketten een klacht aangemaakt. Deze ligt op het bureau van de leidinggevende van de bezorger, welke uw bezorger hier streng op aan zal spreken. U mag er daarom in ieder geval vanuit gaan dat het in de toekomst niet weer zal gebeuren. Ik zie dat u uw pakketjes afgelopen dinsdag wel in ontvangst hebt kunnen nemen. Fijn om te lezen!

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Alle klachten die gemeld zijn door J. Hopmans