Klacht: Pakketje met traceercode verkeerd afgeleverd

op 25 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vorige week Woensdag heb ik een pakketje verstuurd met een traceercode.
Gisteren kreeg ik een berichtje van de ontvanger dat het pakketje nog niet binnen was, en de traceercode ook niet klopte.
Nu heb ik nagekeken, en blijkt dat de medewerkster van de servicebalie
twee cijfers van de postcode te hebben omgedraaid, en dat dit pakketje is afgeleverd in Nijkerk ipv. Amersfoort.
Nu zeggen ze bij klantenservice dat er niets meer aan gedaan kan worden, en dat ik het waarschijnlijk kwijt ben.
Hun advies is om de telefoongegevens van hun te achterhalen of even bij hun langs te gaan.
Het is toch van de zotte, zo’n postbezorger ziet toch ook dat hij dit op een hele andere naam, adres en woonplaats bezorgd.
Het interesseert hun blijkbaar niet veel, ik betaal ervoor en kan zelf achter hun fouten aangaan.
Het is ook niet mogelijk om een postbezorger er langs te sturen, om het op te halen.
……Schande !!!

Als het pakketje terecht komt bij de juiste persoon, zonder dat ik er achteraan hoeft.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 25 april 2017 om 15:13 geantwoord

Geachte heer Ebben,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me om te vernemen dat dit pakket niet naar het juiste adres is gegaan en ik kan me voorstellen dat u zich hier zorgen over maakt.

Maar zoals mijn collega al heeft aangegeven bent u zelf verantwoordelijk voor de adressering van een pakket en dient u het verzendbewijs dat u heeft ontvangen zelf te controleren. Ik kan dit niet meer ongedaan maken of het pakket daar laten ophalen. Het pakket is op adres afgeleverd dat op uw verzendbewijs vermeld staat. Ik kan u enkel adviseren om de bewoners op dit adres te benaderen of hopelijk zullen ze het pakket retour sturen.

Alle klachten die gemeld zijn door ebben939