Klacht: pakketje kwijt/retour

op 28 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Op 2 juni 2016 pakketje aangeboden, maar wij waren niet thuis. Er lag een bericht dat wij dit pakket de volgende dag bij de MCD te Linschoten konden afhalen. Op het bericht van PostNL stond niet wat de barcode was. Op vrijdag 3 juni na 15:00 uur naar de MCD geweest, maar het pakket was er nog niet. Op dezelfde dag weer geweest, maar het pakket was niet meegekomen. Op 11 juni weer bij de MCD geweest, het pakket was er nog niet. Eerst klacht ingediend bij PostNL. Antwoord op mijn klacht was, dat het pakket bij de MCD lag. Er werd niet in het antwoord gereageerd op het feit dat wij al langs geweest waren. Opnieuw naar de MCD geweest maar nog geen pakket. Op dinsdag 14 juni contact gehad via facebook met PostNL en er zou een onderzoek gestart worden. Op 21 juni werd het duidelijk dat het pakket weer naar de afzender was geretourneerd. Vreemd dat een pakket dat nergens te vinden is, wel weer geretourneerd wordt. Nu ben ik € 35,11 kwijt en heb geen pakket. Volgens PostNL heb ik pech omdat het pakket niet verzekerd was. Ik moet zelf iets regelen met de afzender. Dit wordt lastig, want het pakket komt uit Japan.Het is toch heel vreemd dat een aangetekend pakket dat zoek geraakt is door PostNL niet vergoed wordt.Hoe kan ik mijn geld terug krijgen? Trouwens het laatste onderzoek door PostNL moet nog opgestart worden na ruim een week.

Als ik mijn pakket alsnog krijg of mijn geld terug krijg en ik wil graag weten waar het pakket al die tijd heeft gelegen

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 28 juni 2016 om 12:28 geantwoord

Geachte heer Hartog,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. Ik vind het bijzonder spijtig om te vernemen dat u uw zending niet in ontvangst heeft kunnen nemen. Mijn oprechte excuses hiervoor. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van uw gegevens heb ik gezien dat er inmiddels contact met u is opgenomen over de uitslag van het onderzoek. Het pakket is helaas na verloop van de afhaaltermijn van 2 weken retour gestuurd. Omdat u meerdere malen bij het betreffende kantoor bent geweest, en de zending toen niet werd aangetroffen, is er een melding gemaakt om dit voorval uiteraard te bespreken om herhaling te voorkomen. Aan de uitkomst van het onderzoek kan ik helaas niets veranderen. Voor een vergoeding van de kosten en het eventueel opnieuw toezenden van uw pakket kunt u het beste contact opnemen met de afzender. Deze kan conform internationale afspraken daar eventueel een onderzoek in laten stellen en een verzoek tot vergoeding indienen. Nogmaals mijn excuses voor alle overlast.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Alle klachten die gemeld zijn door TimHartog