Klacht: Pakketje kwijt na bericht in brievenbus dat het op een postnl vestiging ligt om af te halen.

op 18 mei 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik heb schriftelijk een bericht gekregen van de postbezorger dat er een pakketje ligt op de postnl vestiging, Geuzenplein 5/7 te Schiedam. Dit pakketje zijn ze kwijt. De barcode is niet leesbaar en ik ben er ook kosten voor verschuldigd maar helaas is dit bedrag ook niet leesbaar. Bij de vestiging kunnen ze niet verder helpen maar hebben wel mijn pakje kwijt gemaakt. Bel postnl maar. Helaas is ook de afzender niet ingevuld. Nu moet ik kosten maken om postnl te bellen.

Ik ben tevreden als ik mijn pakje heb. Daarnaast lijkt het me verstandig dat postnl het proces nog even verbeterd. Dit kan door de vestiging wat meer eigenaarschap te laten tonen.(zij zouden ook kunnen bellen aangezien zij het pakje zijn kwijtgeraakt.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

7 maanden geleden - Geachte heer Herben, Uit uw melding begrijp ik dat u een kennisgeving via de post heeft ontvangen van de pakketbezorger en dat de barcode welke hierop geschreven was niet goed leesbaar bleek te zijn. Hiervoor wil ik u ten eerste graag mijn excuses aanbieden. Ik kan me goed voorstellen dat u graag wilt weten waar uw pakketje momenteel is. Uit uw bericht maar ik op dat u wel een pakket verwachtte. Heeft u hiervan ook een trackingcode en eventueel de gegevens van de afzender? Dan ontvang ik deze graag van u zodat ik dit voor u na kan kijken. Het pakket staat op de naam van uw vrouw? Aan de hand van de gegevens kan ik voor u kijken wat hierin eventueel de verdere stappen kunnen zijn. Ik hoor het graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Robhe

7 maanden geleden - Ik ben vandaag weer naar het filiaal geweest en moest weer aandringen om alle pakjes na te zien. Nu hebben ze het pakje wel gevonden. Ik heb 3 keer acties moeten ondernemen en heeft me inmiddels anderhalf uur geduurd dat om mijn pakje te krijgen. Ben inmiddels een week verder. Ben blij met het pakje, maar u zult begrijpen, neit met de service. Met vriendelijke groet, Rob Herben

Heeft op 18 mei 2016 om 11:26 geantwoord

Geachte heer Herben,

Uit uw bericht begrijp ik dat u op uw aandringen de zending inmiddels in ontvangst heeft kunnen nemen. U geeft echter aan dat dit u veel moeite heeft gekost en u ontevreden bent aangaande de service.

Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor het ontstane ongemak. Ik begrijp dat u de door ons verleende service als vervelend hebt ervaren. Ik kan u echter zonder barcode niet van dienst zijn, noch een klacht voor u indienen. Wanneer het gaat om zendingen uit het buitenland, ontvangt u in de regel een internationale barcode die we voor u kunnen omnummeren, zodra de zending door PostNL is verwerkt. Ik hoop van harte dat de situatie zich in de toekomst niet herhaalt.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door Robhe