Klacht: Pakketje kwijt geraakt op het depot van DHL

op 20 september 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hallo,

Ik heb via marktplaats iets gekocht. De verzender stuurde het op met DHL.
Via het track and trace code konden wij zien dat het pakketje gescand is op het depot en richting het sorteercentrum zou gaan. Dat was op 08.09.2017. Nu is het 19.09.2017 en er is nog steeds geen verandering.
Ik heb DHL in die tijd rond 5 keer gebeld. Elke keer kreeg ik de informatie dat ik de verzender moest bellen, omdat alles via de verzender gaat. Ook de verzender meren malen gecontacteerd, maar die had niet altijd tijd om met DHL te bellen.
Ik heb betaald voor de goederen die ik gekocht heb via Marktplaats en ik heb betaald voor het verzenden daarvan.
Het is ongelooflijk dat ze een pakketje kwijt kunnen raken op het depot.
En nu moet de verzender een claim indienen en krijgt de verzender maximaal 9.40 euro vergoeding.
Maar hoe krijg ik het aankoop bedrag nu terug ?
Ik zie niet waar hier mijn fout in is en waarom ik gestraft wordt omdat DHL (zogenaamd een pakketten bezorger) een pakketje kwijt raakt op hun depot.

Als ik mijn aankoopbedrag en verzend geld terug heb of mijn pakket ontvang.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

3 maanden geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Op basis van uw postcode en huisnummer combinatie vind ik geen zending terug in mijn systeem. Heeft u voor mij de traceercode van de zending beginnend met 3S? Wellicht kan ik op basis daarvan meer voor u zien. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, Miranda DHL Parcel Webcare

Reactie van de melder van de klacht Ognyan

3 maanden geleden - Hallo, Sorry, dat was ik helemaal vergeten te vermelden. Dit is de volg nummer : 3SDFC2396928275 Mvg, O.Velinov

DHL

Heeft op 20 september 2017 om 14:29 geantwoord

Heeft op 20 september 2017 om 22:02 geantwoord

Hallo Thijs,

Ik heb het volgende bericht ontvangen van de verzender.
Dit is een bericht, dat jullie (DHL) naar de verzender gestuurd hebben:

Beste meneer/mevrouw,

Hartelijk dank dat u contact met ons heeft opgenomen.

Naar aanleiding van uw klacht heb ik uw zending nagekeken in onze systemen. Ik zie dat uw zending een nieuw verzendlabel heeft gekregen. Met het nieuwe verzendlabel zal uw zending alsnog zo spoedig mogelijk bij de geadresseerde worden aangeboden. Het tijdsvenster waarin de zending wordt aangeboden is helaas nog niet bekend bij ons.
Mijn excuses voor de ontstane ongemakken.

Hartelijke groet,
Svenja
Klantenservice
DHL Parcel

Werken jullie langs elkaar heen ?
Is het normaal dat er zelfs met een nieuwe label de tijdsvenster waarin het pakketje, dat al op 08.09.2017 bij jullie is afgegeven nog niet bekend is.
Dit heb ik echt niet verwacht van een bekend en groot bedrijf zoals DHL.

Mvg

O.Velinov

Alle klachten die gemeld zijn door Ognyan