Klacht: Pakketje in Niemandsland

op 03 juni 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Inmiddels zit mijn pakket al 7 dagen vast op de status Amsterdam of NL-Import Customs Clearance Success:Customs Cleared.

Ik vraag me af waarom dit zo lang duurt.. DHL heeft het pakket niet ontvangen. De tracking code is 3SALX000004380739

Het zijn 2 knuffels, niets geks of duurs, ik snap het gewoonweg niet.

Contact met de Douane gehad, zij konden mij vertellen dat pakketjes als ze uit het vliegtuig komen in de betreffende loodsen van de vervoerders worden gestopt, m.a.w. als mijn pakket in de verkeerde loods wordt gestopt kan ik fluiten naar mijn pakket.

De Douane heeft mijn pakket niet in hun handen gehad, het zit vast VOOR de Douane, dus in Niemandsland…

Wanneer mijn pakket uit Niemandsland wordt gehaald en bezorgd wordt, en niet dat ik continu te horen krijg dat men niet weet waar het is, het is in NL, in Amsterdam maar waar ? In het magazijn van DHL voordat het naar de Douane gaat? of er na??? graag bezorgen !!!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 03 juni 2021 om 13:18 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht!

Van deze zending is alleen een vooraanmelding bekend. Dit betekent dat het pakket nog niet aan ons is overgedragen in Nederland. Wij hebben hierdoor ook geen verdere informatie. Ik adviseer u om contact op te nemen met de verzender van het pakket. Deze kan wellicht een onderzoek starten als het té lang duurt.

Lotte
DHL Parcel Webcare

Heeft op 03 juni 2021 om 13:53 geantwoord

Dit is wat de Douane zegt!

Met betrekking tot uw pakket zou u altijd bericht, via uw post- of koeriersbedrijf, moeten ontvangen. Als bij de track and trace informatie staat dat een pakket bij de douane (Customs clearance) ligt, wil dat niet zeggen dat dat daadwerkelijk zo is. Zo wordt namelijk ook de inklaringsprocedure aangeduid, als het pakket nog bij het postbedrijf ligt en nog ingeklaard moet worden. Het pakket is dan nog helemaal niet in handen van de Douane.

De procedure met postpakketten is kort samengevat:

Wanneer pakketten in Nederland (of een ander EU-land) binnenkomen, moet het post- of koeriersbedrijf voor de goederen die het bevat een invoeraangifte opmaken.
Wanneer hiervoor gegevens ontbreken over de waarde van de goederen, kan het post-of koeriersbedrijf dat bij de geadresseerde navragen;
Als de invoeraangifte bij de Douane is ingediend, dan kan de Douane besluiten om het pakket fysiek te controleren. Deze controle dient om na te gaan of de juiste aangifte voor de goederen is gedaan, en of het pakket geen goederen bevat waarvoor aanvullende formaliteiten moeten zijn verricht of waarvan de invoer verboden is. De Douane doet die controles op basis van steekproeven en risicoprofielen.
De meeste pakketten worden op dag waarop de invoeraangifte is gedaan door de Douane vrijgegeven.
Soms kan het voorkomen dat de vrijgave langer duurt, zoals bijvoorbeeld:
- de Douane een nadere onderbouwing verlangt van de aangegeven waarde;
- het goed onder een invoerverbod valt of niet zonder het vervullen van aanvullende formaliteiten kan worden ingevoerd;
Alleen als de Douane een pakket heeft gecontroleerd, heeft de Douane gegevens over het pakket. Het eerste aanspreekpunt voor geadresseerden om erachter te komen waar het pakket blijft, is het post- of koeriersbedrijf;
Als het onbekend is welk post- of koeriersbedrijf in Nederland het pakket heeft overgenomen, kan het zoeken op een internationale trackingsite een manier zijn om daar achter te komen (met het zoeken op international parcel tracking kunt u er meerdere vinden).

Zie svp https://parcelsapp.com/nl/tracking/3SALX000004380739

Misschien moet u nog geduld hebben; de post- en koeriersbedrijven kampen momenteel nog met enorme achterstand en grote drukte.
Mocht uw pakket niet binnen afzienbare tijd bezorgd zijn, dan raad ik u aan om contact op te nemen met het post- of koeriersbedrijf, in uw geval DHL.

De procedure met postpakketten is kort samengevat:

Soms kan het voorkomen dat de vrijgave langer duurt, zoals bijvoorbeeld:
- de Douane een nadere onderbouwing verlangt van de aangegeven waarde;

Zie svp https://parcelsapp.com/nl/tracking/3SALX000004380739

Alle klachten die gemeld zijn door Rekked