Klacht: pakketje ergens in mijn straat op een trap gedumpt….

op 15 december 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Via Marktplaatst kocht ik wat spullen die door de verzender werden verstuurd met DHL. Helaas gebruikte de verzender een fout huisnummer. DHL heeft het pakket vorige week aangeboden bij een buurvrouw, maar die had niks besteld en nam het pakket niet aan. Ze herkende mijn naam niet.
Vanavond was het pakket alsnog bij haar bezorgd door een andere buurvrouw, die het pakket nota bene heeft gevonden op een trap elders in onze straat!!
De buurvrouw die dus ongewild het pakket in haar bezit kreeg, heeft zelf het adres van de afzender gegoogled en gelukkig contact gekregen, waarna ik ben ingelicht.
Ik vind het zeer kwalijk dat mijn pakket, zomaar op straat is gezet Ook al klopte het adres niet, dan moet het gewoon terug naar de afzender. De doos was nu nat, heeft wrs. dus een paar dagen in de sneeuw gestaan.
De verzender zal bij DHL een klacht indienen, want volgens haar systeem is het pakket formeel nog onderweg. Wat bezielt deze bezorger???

Ik verwacht een excuus van DHL.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van DHL

1 maand geleden - Goedendag, Bedankt voor het melden van deze serieuze klacht. Het is zeker niet wenselijk dat de bezorger het pakket op deze manier achterlaat. Bij deze verzoek ik u om een traceernummer van deze zending te sturen. Op die manier kan ik achterhalen welke bezorger verantwoordelijk is geweest voor deze zending. Op die manier kan ik het zo snel mogelijk voor u oppakken. Graag verneem ik uw reactie. Met vriendelijke groet, Thijs Webcare afdeling DHL Parcel

Reactie van de melder van de klacht Eveline Dorst

1 maand geleden - Fijn dat u zo snel reageert. 3SDFC1938886928 Eveline Dorst DOOR. Overigens hadden wij 2 weken geleden ook een akkefietje met de DHL bezorger met een ander pakje. Hij/zij beweerde aan de deur te zijn geweest en dat we niet thuis waren. Pakketje was dus weer meegenomen. Terwijl wij de hele dag thuis waren, geen stofzuiger of andere lawaaierige apparaten hadden gebruikt en de bel niet stuk was. We hebben vervolgens het pakketje laten bezorgen in een kluisje. Dat was toen wel goed geregeld. Misschien is meneer/mevrouw te druk. Maar pakketjes op straat zetten is echt onacceptabel. De verzender van mijn pakket zal ook contact met u opnemen. Grt Eveline Dorst

DHL

Heeft op 15 december 2017 om 13:43 geantwoord

Goede middag,

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Ik heb direct de klacht doorgestuurd naar het betreffende depot zodat dit besproken kan worden met de bezorger in kwestie. Mijn excuses voor het ongemak dat u hiervan ervaren heeft.

Janneke
DHL Parcel Webcare