Klacht: pakketje bij de ‘buren bezorgd’

op 16 augustus 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik zal het zo gedetailleerd mogelijk vertellen.

Ik was niet thuis om het pakketje in ontvangst te nemen omdat dit ook zonder track en trace was. Maar oke, dat is geen probleem.

Het probleem is dat ik een briefje krijg met een HALVE STRAATNAAM en een 1 of andere benaming… Dit was niet te lezen. Je kan aan het handschrift van een 2 jarige denken. Ja precies, die kunnen niet schrijven.

Blijkbaar stond er heel onduidelijk het volgende:
SIGARENBOER
RECHTHUIS 31 (wij hebben hier, rechthuislaan en rechthuisstraat) GEEN RECHTHUIS

Ik heb toen gebeld naar de \\\’klantenservice\\\’ die mij helemaal niet kon helpen. Dit is wat vooral gezegd werd:
– ik weet niet waar het is
– ik kan u niet helpen
– ik kan u niet doorverbinden met iemand hogerop ( die mij misschien had kunnen helpen )

Deze zinnen werden meerdere malen herhaald en ik ben het spuugzat met hoe ik behandeld werd.

Ik ben uiteindelijk maar rond gaan fietsen met de hoop dat ik de bezorger vond en ondertussen ben ik langs 2 post-nl punten gegaan om te vragen of zij mij konden helpen. 5 mensen, ja 5 mensen op post-nl punten hebben het geprobeerd om te lezen wat er staat, maar niemand kon het lezen.

Hoe afschuwelijk is dat… Hoe kan iemand verantwoordelijk gesteld worden voor het bezorgen van kleine pakketjes als die persoon niet eens normaal kan schrijven.

Uiteindelijk was er 1 persoon die mij kon vertellen waar het mogelijk was en dat was blijkbaar bij 1 of andere sigarenboer 2 straten verderop terwijl er een post-nl punt is aan het einde van de straat waar ik woon.

Ik zou hier graag willen schelden, vloeken alles wat er maar uit kan komen op dat gebied want dit is niet acceptabel omdat ik moeite moet doen voor een FOUT die JULLIE maken.

Leer je bezorgers schrijven!

Verontschuldiging van de volgende:
- klantenservice die mij niet konden helpen en zelfs niet konden vertellen of het misschien bij een POST-NL punt was afgeleverd...

- bezorger zelf, omdat ik naar het pakketje moest zoeken in een gebied van 2km radius op z\'n minst door de waardeloze handschrift.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

4 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Tang, Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat het onduidelijk ingevulde briefje voor verwarring heeft gezorgd en dat het u veel moeite heeft gekost om dit te kunnen ontcijferen. Ik wil u dan ook mijn excuses aanbieden. Begrijp ik goed dat het om een pakketje zonder track & trace code gaat? Zou u eens een afbeelding van het gemist briefje mee willen sturen? Dan kijk ik graag wat ik voor u kan betekenen. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht klachtoverjullie

4 maanden geleden - ik heb het pakketje uiteindelijk kunnen vinden... dus het briefje is er niet meer. Het pakketje is namelijk afkomstig buiten de eu met de goedkoopste shipping (free shipping/3weeks) op de markt. Track en trace zit er dan niet bij.

Heeft op 18 augustus 2017 om 15:00 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Tang,

Bedankt voor uw reactie. Jammer dat u dit briefje niet meer heeft. Dan kan ik dit niet meer voor u bekijken. Ik hoop dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren, want het moet inderdaad niet de bedoeling zijn om zo veel moeite te hoeven doen om uw pakket ergens af te halen. Nogmaals mijn excuses voor deze gang van zaken.

Alle klachten die gemeld zijn door klachtoverjullie