Klacht: Pakketdienst te ver weg

op 01 juli 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Goede morgen,

Het is nu al 3x voorgekomen dat ik een briefje in de bus krijg dat ik een pakketje kan ophalen zonder dat deze eerst word aangeboden. Nu moet ik deze pakketjes aan de andere kant van tilburg halen. Ik ben niet in het bezit van een auto wat inhoud dat ik ong 40min heen moet fietsen en 40 min terug voor 1 pakketje. terwijl er punten zijn die de pakketjes ook aannemen en dichter bij zijn. Veel mensen in de wijk ondervinden hier last van.
Kan dit niet veranderd worden vind t namelijk nogal wat om zo ver te moeten om een pakketje op te moeten halen.
mgv
Yvonne

Als ik het dichter bij huis zou kunnen halen of de pakketjes gewoon aan de deur worden aangeboden.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

6 maanden geleden - Geachte mevrouw van der Heijden, Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat het nu al driemaal is voorgekomen dat voor u bestemde pakketjes direct naar het postkantoor gaan zonder dat ze op uw adres zijn aangeboden. Ik kan me voorstellen dat u hier niet blij mee bent. Graag geef ik u een toelichting. Sinds oktober 2015 gaan pakketten afkomstig van diverse Aziatische webshops rechtstreeks naar de afhaallocatie. Deze afzenders hebben gekozen voor de basisdienstverlening, dit houdt in dat het pakket niet thuis wordt bezorgd. We bezorgen het pakket direct op de PostNL afhaallocatie en het afhaalbericht wordt binnen enkele dagen bij u bezorgd. Eventuele inklaringskosten worden vermeld op het afhaalbericht en worden afgerekend op de afhaallocatie. Ik wil graag voor u controleren of dit het geval is geweest bij uw zendingen of dat er iets anders aan de hand is geweest. Wilt u mij hiervoor de track&trace codes van de betreffende pakketten toesturen zodat ik één en ander voor u kan nakijken? Ik kan dan ook direct controleren of de zendingen naar de afhaallocatie zijn gestuurd die gekoppeld is aan uw postcode. In afwachting van uw reactie, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht yvonne1982

6 maanden geleden - Dat snap ik maar wat ik niet snap is dat een vriendin die 5 min bij mij weg woont bet bij het winkelcentrum om de hoek kan halen en ik aan de andere kant van tilburg

Bericht van PostNL

6 maanden geleden - Geachte mevrouw van der Heijden, De afhaallocatie is gekoppeld aan uw postcode. Het kan dat uw vriendin net in een ander postcodegebied valt. Mocht u het prettig vinden dat ik dit nog voor u nakijk dan ontvang ik graag uw barcodes. Ik zie uw reactie graag tegemoet, Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht yvonne1982

6 maanden geleden - Dat hoeft niet. Maar het is toch appart dat alj nog geen 5 min bij elkaar vandaan woont de een het om de hoek kan halen en de andere er min 30 min enkele reis over doet. Ik moet het met de fiets doen dit duurt 45min enkele reis. Zou dit graag veranderd zien en zo meerdere uit de wijk. Ee is een afhaalpunt dichterbij maar daar kun je niks halen? Niet iedereen heeft een auto! En het moet binnen 2weken opgehaald zijm

Heeft op 01 juli 2016 om 12:52 geantwoord

Geachte mevrouw van der Heijden,

Akkoord dan sluit ik uw melding af. Zonder aanvullende informatie kan ik dit niet voor u nakijken. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de afhaallocatie voor u aan te passen. Zoals eerder aangegeven is deze gekoppeld aan uw postcode.

Heeft op 01 juli 2016 om 13:14 geantwoord

Vind het geen oplossing een oplossing zou een lokatie dichterbij zijn. Heb meer als 1 barcode maar die gaan allemaal naar de hasseltstraat en niet dichterbij

Alle klachten die gemeld zijn door yvonne1982