Klacht: Pakketbezorging

op 30 augustus 2018 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De bezorger is consequent 2 of meer uur later dan het door postnl gestelde tijdsframe. Ik zie de bezorger 2 of 3 maal voorbij mijn huis rijden in het tijdsframe, maar niet bezorgen. Vervolgens ’s avonds 2 uur na het tijdsframe op de deur staan rammen. De klantenservice van postnl zegt altijd dat ze daar niets aan kunnen doen. Zo verschrikkelijk frustrerend omdat je er uren tijd insteekt om te wachten, je buren worden lastiggevallen als je er buiten het tijdsframe niet bent en de a-sociale houding van de bezorger.

Als er gewoon fatsoenlijk bezorgd wordt. Een kwartier of half uur te laat vind ik acceptabel. Er is 1 bezorger die altijd voor het tijdsframe bezorgd, het kan dus wel. Helaas werkt deze beste man niet altijd voor postnl.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 30 augustus 2018 om 15:00 geantwoord

Geachte heer Louwerse,

Uit uw bericht begrijp ik dat u meer informatie wilt over wanneer uw zending wordt bezorgd. Ik snap dat uw verwachting anders was en dat u teleurgesteld bent. Ik vind het vervelend dat onze dienstverlening niet aan uw verwachtingen heeft voldaan en bied u hiervoor mijn excuses aan.

Op onze website www.postnl.nldirectregelen ziet u op welke dag en binnen welke uren u een zending kunt verwachten. Vanaf het moment dat een zending voorgemeld wordt, door de afzender of door een postvestiging gaat het systeem er vanuit dat de zending dezelfde dag binnenkomt in het sorteercentrum. Mijn Pakket geeft vanuit de zending details aan of deze verwachting waargemaakt wordt. De ontvanger kan dan ook zien dat de pakketbezorger onderweg is. Alleen dan vindt de bezorging plaats op de verwachte dag. Op onze website geven wij zo nauwkeurig mogelijk het verwachte tijdstip van bezorging aan. De pakketbezorger is echter afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele vertragingen in de route. Als onze pakketbezorger het tijdvak niet haalt, verschijnt na vijftien minuten de volgende melding op de site: Sorry, we hebben je aflevertijdvak niet gehaald. De pakketbezorger is nog onderweg om je pakket vandaag af te leveren. Als de pakketbezorger nog onderweg is kan ik niet nagaan op welk tijdstip u hemhaar kunt verwachten. Ik verzoek u dit nog af te wachten, de bezorging wordt uitgevoerd tot uiterlijk 21.30 uur (ma - za).

Als u niet meer thuis bent dan kan een pakket worden bezorgd bij de buren of u krijgt u een bericht, waarmee u voor 22.00 uur een nieuwe bezorgafspraak kunt regelen via onze website. Maakt u geen keuze dan wordt de zending de eerstvolgende dag (maandag tm zaterdag) nogmaals aangeboden. Bent u op dat moment niet thuis, dan vindt u een bericht in de brievenbus waarop staat waar u de zending kunt afhalen vanaf de eerstvolgende werkdag (maandag tm vrijdag). Hiervoor heeft u twee weken de tijd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http:www.postnl.nlklantenservice

Heeft op 01 september 2018 om 11:02 geantwoord

Dit is weer zo'n standaard antwoord van postnl. Dit heb ik al zo vaak gehoord en heb er niets aan. Als postnl koerier wil spelen dan moeten ze dat ook onder controle hebben! Er kan altijd iets misgaan met een bezorging maar bij ons is dit ondertussen standaard met uitzondering van 1 bezorger, waarvoor ik via de site van postnl al een compliment gegeven heb.

Alle klachten die gemeld zijn door Jafibu