Klacht: PAKKETBEZORGING

op 11 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na enkele dagen afwezigheid vond ik een briefje in mijn brievenbus dat een van uw medewerkers een pakket bij mij voor de deur had gelegd. Helaas heb ik geen pakket aangetroffen.
Overigens vind ik het het ook niet erg snugger om een pakket niet af te geven (bij de buren bijvoorbeeld) maar bij mijn voordeur te leggen.
Het nummer van de nietthuiscode op het briefje is KG68031126
En waarom heeft PostNL geen e-mailadres?

Gewenste Oplossing:

Wanneer ik een afhandeling van deze zaak verneem waarbij PostNL natuurlijk de verantwoordelijkheid op zich neemt voor het niet bezorgen van het pakket en dat verder op een correcte manier met de leverancier afhandelt.
En graag verneem ik het e-mailadres van PostNL waar dit soort vragen of klachten naartoe gestuurd kunnen worden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer/mevrouw Ketel, Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakket onbeheerd zou zijn achtergelaten bij uw voordeur. Uiteraard is het niet de bedoeling dat een pakket onbeheerd wordt achtergelaten, en ik wil u dan ook mijn excuses aanbieden voor de ontstane situatie. Over eventuele schade of vermissing van het pakket kunt u contact opnemen met de afzender. U heeft een overeenkomst met de afzender en de afzender heeft een overeenkomst met ons. De verzender kan dan ook een verzoek tot een schadevergoeding bij ons indienen en in de tussentijd samen met u een passende oplossing zoeken. Ik zou hier uiteraard wel graag een klacht over door willen geven. Kunt u mij in een reactie op dit bericht uw 3S-code meesturen? U kunt ook contact met ons opnemen door met ons te chatten, een bericht te sturen via Twitter of Facebook, ons te bellen via 0900-0990 (lokaal tarief), of een brief te sturen. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer/mevrouw Ketel, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben wij aanvullende informatie van u nodig. Wij hebben u daarom een bericht gestuurd met het verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht M.P.K.

1 maand geleden - Beetje vreemd dat ík in actie moet komen om het onzorgvuldig werken binnen uw organisatie op te lossen. Aangezien ik het pakketje niet ontvangen noch gezien heb weet ik óók niet wie de afzender is. De afzender noch ik hebben iets fout gedaan wij hoeven dus geen actie te ondernemen. Uw organisatie heeft fouten gemaakt dus dient u die zelf op te lossen.Het beste lijkt mij als u uw verantwoordelijkheid neemt en de afzender benaderd om tot een aanvaardbare oplossing te komen. Verder weet ik niet wat een 3S-code is. De enige code die ik heb staat op het briefje wat de bezorger heeft achtergelaten en die code heb ik al in mijn eerste mail aan u doorgegeven

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 26 juli 2017 om 15:29 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Ketel,

Hartelijk dank voor uw reactie. Uiteraard is het aan ons om samen met u of met de afzender deze situatie op te lossen. Hiervoor is de track&trace code van het pakket noodzakelijk, zonder deze code kan ik helaas geen actie ondernemen. Wellicht kunt u nog achterhalen welk pakket u in de betreffende periode verwachtte en op die manier de afzender achterhalen. De afzender is onze opdrachtgever en in deze situatie de partij die eventueel in aanmerking kan komen voor een vergoeding. Het spijt me dat ik u hierbij verder niet van dienst kan zijn.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 26 juli 2017 om 22:39 geantwoord

Dit is natuurlijk geen oplossing.
Op het bonnetje wat de bezorger achterliet staat een code die ik reeds in mijn eerste klacht heb doorgegeven. Die code verwijst naar ik aanneem naar het pakketje wat zo onzorgvuldig bij mijn voordeur is achtergelaten. In het systeem van PostNL moet die code toch verbonden zijn met de gegevens van het pakketje lijkt mij. Waar diende anders die code voor??
Aldus moet PostNl toch kunnen achterhalen wie de afzender van het pakketje was...... Ben ik nou gek of PostNl?
Vervolgens kan PostNL met het schaamrood op de kaken de afzender vertellen wat ze in plaats van het netjes te bezorgen, met het pakketje gedaan hebben.
Ik heb geen track&trace-code van het pakketje, die code zal wel op het pakketje gestaan hebben en dat pakketje heb ik nooit ontvangen, zoals ik al eerder aan heb gegeven!!
Behalve niet bezorgen lijkt er wel meer aan de hand bij PostNL (bijvoorbeeld intern niet kunnen vinden welk pakketje wanneer waar bezorgd is!)

Alle klachten die gemeld zijn door M.P.K.