Klacht: pakketbezorger

op 06 juni 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Meerdere malen heeft de pakketbezorger/ster fouten gemaakt of niet aan de afspraken gehouden qua bezorgtijden en aflevering bij geen gehoor. Een voorbeeld is dat er bij niet kunnen afleveren, middels een afhaalbewijs wordt aangegeven dat ik bij een postagentschap (adres staat vermeld) het pakket kan afhalen. Maar bij aankomst blijkt het niet daar afgegeven te zijn of aangemeld te zijn, omdat de barcode/ track en trace niet juist blijkt te zijn ivm slordig handschrift.

Gewenste Oplossing:

houden aan afspraken zoals bezorgtijden, goed lezen waar het pakket indien geen gehoor afgeleverd dient te worden, duidelijk en net handschrift.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

9 maanden geleden - Geachte heer Go, Uit uw bericht begrijp ik dat de bezorger zich vaak niet aan bezorgtijden houdt en dat uw pakket op de afhaallocatie zou moeten liggen, maar dat deze er niet lag. Ik kan me goed voorstellen dat dit erg vervelend voor u is, mijn excuses voor het ongemak! Helaas moet ik u er op wijzen dat de aflevertijdvakken op postnl.nl/ontvangen indicatief zijn. Door onder meer drukte en verstoringen op de afleverroute kan hier vanaf worden geweken. Mocht u hierdoor de bezorger missen, dan ontvangt u een kennisgeving. Hiermee kunt u zelf een alternatief aflevertijdvak of –locatie kiezen, dit kan ook een postkantoor zijn. Heeft u het pakket inmiddels in ontvangst genomen? Zo niet, dan ontvang ik graag uw 3S code. Ik zie uit naar uw antwoord. Met vriendelijke groet, PostNL

PostNL

Heeft op 06 juni 2016 om 13:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Go,

Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Tot op heden heb ik uw 3S code niet ontvangen. Wij gaan er dan ook van uit dat u uw pakket inmiddels heeft ontvangen.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 06 juni 2016 om 16:37 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Ik begrijp dat de bezoektijden slechts indicaties zijn. Het is in t verleden ook wel eens voorgekomen dat de bezorger helemaal niet kwam. Het gaat soms ook al 'mis' met de kennisgeving. Ik krijg dan direct een bewijs dat ik het pakket op een afhaallocatie kan afhalen zonder er zelf voor gekozen te (kunnen) hebben. Hier ging het de ene laatste keer mee mis omdat de barcode met de hand was opgeschreven, onduidelijk en klopte niet. Na dit met veel moeite achterhaald te hebben bleek ook nog eens dat t pakket bij een andere postagentschap was aangegeven dan op t bewijs vermeld stond.

Het pakket heb ik inmiddels in mijn bezit. Graag zou ik willen dat de bezorger hier op let en beter zijn werk doet.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door Dhr. Go
x