Klacht: Pakketbezorger weigert pakket af te leveren aan mijn voordeur

op 14 april 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn pakketbezorger zei een tijdje geleden dat hij door de hoeveelheid pakketten die hij op een dag moet bezorgen, geen tijd heeft om naar boven te komen. (wat een probleem is tussen hem en zijn werkgever. De klant staat daar helemaal buiten) Maar hij heeft nu schijnbaar wél tijd om te wachten totdat ik mij fatsoenlijk heb aangekleed en naar beneden ben gelopen. Dit klopt niet!! Toen ik hem hierop aansprak kreeg ik te horen: “ik kom niet naar boven”.

Hij belt echt altijd op het verkeerde moment. (kan hij natuurlijk ook niets aan doen) Of ik slaap nog, of ik kom/ga net onder de douche. Ik loop echt niet in mijn nakie of in een badjas naar beneden, zeker niet in de winter.

Ook beweert hij dat hij niet verplicht is om het pakket bij mij aan de voordeur aan te bieden, terwijl het bedrijf zegt dat hij dat wél verplicht is. “Al woont u op 100 hoog zonder lift, hij mag u een verzoek doen om het beneden in ontvangst te nemen maar als u dat niet kan of wil, dan is hij verplicht om het bij uw voordeur af te geven. Dat is n.l. zijn werk.” kreeg ik te horen van PostNL.

Hij is er vermoedelijk wel op aangesproken is maar dat doet hem niets. Hij blijft weigeren. En dit is niet de eerste keer. Helaas is de (ontzettend dure) klantenservice voor de particuliere markt van PostNL ook ongeorganiseerd. Wat dat betreft kunnen ze nog wat leren van de klantenservice van de zakelijke markt. Laatste keer werd de verbinding expres beëindigd ondanks dat het gesprek nog niet was afgehandeld. Doorverbonden worden met een leidinggevende is er ook niet bij ondanks dat je er met de medewerker totaal niet uitkomt.

Vorige keer ben ik beide keren thuis geweest maar was beide keren niet in de gelegenheid om naar beneden te kopen. Beiden keren heeft hij hetzelfde pakket mee retour genomen en uiteindelijk kon ik het zelf gaan afhalen bij de Primera. Als ik het zelf moet gaan afhalen kost mij dit geld en dat accepteer ik niet. Ik weiger te betalen omdat hij verrekt zijn werk te doen!!
Ik moest maar klaar zitten omdat ik wist dat het pakketje zou worden afgeleverd waren toen zijn woorden.

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden wanneer PostNL mijn klacht serieus neemt, mijn kosten vergoed en ervoor zorgt dat de pakketbezorger mijn pakketje aan mijn voordeur komt afleveren als ik niet in de gelegenheid ben om het beneden aan te nemen. Hem er op aanspreken is schijnbaar niet genoeg omdat hij blijft weigeren. Ook wens ik een excuus van hem te krijgen voor zijn onbeschofte gedrag.

Ook wens ik dat PostNL hun klantenservice op orde brengen en service gaan verlenen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

11 maanden geleden - Geachte heer/mevrouw Turijn, Uit uw bericht begrijp ik dat u niet tevreden bent over de bezorgwijze van uw bezorger. Ik vind dit erg jammer om te horen en wil hiervoor mijn oprechte excuses aanbieden. Ik zie inderdaad dat u eerder een klacht heeft ingediend, deze is uitvoerig besproken met de bezorger. Ik vind het erg spijtig dat dit niet voor verbetering heeft gezorgd. Graag wil ik nogmaals een klacht indienen, zodat dit wederom besproken kan worden met de bezorger. Kunt u hiervoor een 3S-code sturen van een pakket waarbij dit recent is voorgevallen? In afwachting van uw reactie. Vriendelijke groet, PostNL Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht R. van Tuijn

11 maanden geleden - Niet alleen over de pakketbezorger maar ook over de klantenservice particulieren. Dat was even zoeken maar ik heb nog een 3S-code van het eerste conflict. Heb er een foto van gemaakt. Deze kunt u hier zien: https://www.mupload.nl/img/cwh53o1jay07z.24.44.jpg Andere 3S-codes heb ik niet (meer). Owww, mijn naam is niet Turijn maar van Tuijn.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 19 april 2016 om 11:16 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer, mevrouw van Tuijn,

Bedankt voor uw bericht, maar dit is een pakket uit 2015 daar kan ik helaas geen melding meer over maken. Ik wil u vragen om, wanneer de bezorger wederom weigert om aan uw deur te bezorgen, de barcode te noteren en dit dan direct aan ons door te geven zodat we de betreffende chauffeur dan kunnen aanspreken.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 26 april 2016 om 22:20 geantwoord

Oke, nieuwe poging. Hij weigerde wederom naar boven te komen.
Heel erg vreemd dat hij geen tijd heeft om naar boven te komen maar wel tijd heeft om minuten lang te wachten.
Het is dat ik het pakket nodig had maar anders...

Barcode: 3SZQWG009076262.

Misschien dat een manager eens telefonisch contact met mij kan opnemen?
We zijn nu al bijna een maand bezig, dat moet toch sneller kunnen lijkt mij.

Reactie van de melder van de klacht R. van Tuijn

9 maanden geleden - Toch jammer dat ik na bijna 2 maanden (totaal bijna 3 maanden) nog steeds geen telefoontje heb gekregen om deze klacht snel en netjes op te lossen. (040-2444268. Ná 12:00 uur)

Alle klachten die gemeld zijn door R. van Tuijn