Klacht: Pakketbezorger uren te vroeg

op 27 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag, 22 juli 2017, zou er een pakket bezorgd worden bij mij tussen 14:30 en 17:30, afkomstig uit Amerika. Om 10:35 heb ik contact opgenomen met de klantenservice van PostNL, omdat de bezorger al langs was geweest, en mij niet thuis had getroffen. Ik vond het niet kunnen dat een bezorger vier uur te vroeg probeert een pakket aan te bieden, waar voor betaald moet worden (en dus niet bij de buren afgeleverd kan worden).

Toen ik belde met PostNL, werd mij verteld dat ze alles zouden doen om het pakket alsnog in het eerder aangegeven tijdsvak te laten bezorgen. Enige tijd later zag ik tot mijn verbazing dat de status van mijn pakket “Op verzoek van ontvanger; naar afhkt” was. Dit is het tegenovergestelde van mijn verzoek. Ik heb naar aanleiding hiervan wederom gebeld met de klantenservice van PostNL, maar kreeg na mijn verhaal meerdere keren uit te moeten leggen te horen dat het “te laat” was om het pakket alsnog bij mij te laten bezorgen.

Gewenste Oplossing:

Ik heb meerdere keren per maand problemen met een bezorging van PostNL, het is hun klantenservice nog nooit gelukt om hun fout op te lossen. Ik vind het schandalig.

Ik heb voor de verzending van dit pakket 27.66 euro betaald, en vind niet dat dit de service is die ik had mogen verwachten. Ik ga uit van een volledige terugbetaling van het bedrag.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 27 juli 2017 om 12:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Sijgers,

Hartelijk bedankt voor uw reactie. Het spijt me om te vernemen dat u niet tevreden bent over de pakketbezorging. Mijn excuses hiervoor. Graag geef ik u meer informatie.

Het tijdvak is een indicatie en hier kunnen we geen garantie op geven. Het kan gebeuren dat een bezorger eerder of later is. Wanneer het tijdvak vaker niet is gehaald dan wordt dit uiteraard achter de schermen bekeken om dit in de toekomst beter weer te kunnen geven.

De scan in track en trace is inderdaad vreemd als u dit verzoek niet heeft gedaan, maar aantekende pakketten uit het buitenland worden eenmalig op het huisadres aangeboden en gaan vervolgens naar een afhaallocatie. Dus dat is correct gegaan. Het is niet mogelijk om hiervoor compensatie te ontvangen. PostNL is niet aansprakelijk voor gevolgschade.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door jaspersijgers