Klacht: Pakketbezorger niet aangebeld

op 16 december 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag zouden mijn pakketjes tussen 12:30u t/m 15:00u langs komen. Ik heb in die 2,5u gewacht tot de pakketbezorger zou aanbellen. Ondanks ik geen bel heb gehoord, bleek hij wel langs geweest te zijn om het “We hebben u gemist” -briefje door de bus te gooien. Terwijl ik tussen die tijden gewoon thuis was. Ik heb daarna nog de bel gecheckt en die bleek te werken.

Het probleem is echter, dat ik cadeautjes moest ontvangen voor mensen in hetzelfde huis. Ik kan dus niet iemand op een andere dag mijn pakketjes in ontvangst laten nemen omdat zij dan te weten komen dat het cadeautjes zijn.

Alleen vandaag (en zondag) was ik vrij en kon ik dus een aantal uur reserveren om de pakketjes in ontvangst te nemen. Nu ze niet op zondag bezorgen moet ik een week langer wachten voordat ik mijn pakketjes in huis heb.

Ik vind het onverantwoord om iemand midden op zijn vrije dag voor 2,5 uur lang te laten wachten op zijn pakketjes en dan snel dat briefje door de bus te gooien. Overigens waren mijn buren ook gewoon thuis. Wat ik daaruit kan concluderen is dus dat de pakketbezorger, ook niet bij mijn buren heeft aangebeld. Dus geheel opzettelijk dat briefje even snel invulde en toen weer doorging naar de volgende bestelling. Lekker makkelijk!

Datum gebeurtenis: 2/12/2017 (zaterdag).

Gewenste Oplossing:

Ik ben pas tevreden bij een schadeclaim van 5 gratis verzendingen (zoals 5 kortingscodes van 5 euro bij een aantal webshops als bol.com etc.).

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 22 december 2017 om 13:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Hooge,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt mij dat de bezorging van uw pakketten niet naar wens is verlopen. Hiervoor bied ik u mijn excuses aan.

Ik heb een klacht opgemaakt over het feit dat de bezorger niet heeft aangebeld en een onvolledig bericht heeft achtergelaten. Dit zal met de betrokken chauffeur worden besproken om onze dienstverlening in de toekomst te verbeteren. Ik kan u echter geen vergoeding aanbieden. PostNL is niet aansprakelijk voor gevolgschade.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; http://www.postnl.nl/klantenservice/

Met vriendelijke groet,
PostNL

Alle klachten die gemeld zijn door Raymoendow1