Klacht: Pakketbezorger meld dat pakket niet bezorgd kon worden

op 13 juli 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Vandaag om 8 uur een mail ontvangen van postnl dat ons pakket onderweg was. Vanavond om 18:30 nog steeds geen pakketbezorger gezien. Wij waren met 4 personen thuis, mijn man was in de garage aan het werk en had de deur (ook onze voordeur die naast de garagedeur zit) open staan. Om 19:30 zie ik op mijn laptop dat de bezorger een poging heeft gedaan om het pakket te bezorgen, en dat dit niet gelukt is. Nu hebben wij wegens het feit dat we in een buitengebied wonen erg veel en goed onderling contact met de buren, maar ook die hebben niks gezien. In de brievenbus ligt GEEN briefje dat de bezorger geweest is en op een later tijdstip terug zal komen. Deze bezorger heeft klaarblijkelijk niet de in de gaten dat mensen op hun spullen zitten te wachten. Wij hebben een bedrijf en hebben onderdelen besteld die noodzakelijk zijn voor het opleveren van ons project. Nu moet mijn man vanavond via de alternatieve methode proberen om dit op te lossen en verklaren aan de klant waarom de klus niet conform afspraak is afgerond. Nogmaals.. bij het bestellen staat bij de leverancier voor 15:00 besteld binnen 24 uur in huis. Om 18:00 hebben ze mij van postnl nog de garantie gegeven dat de bezorging plaats zou vinden.

Het lijkt mij duidelijk dat postnl de kosten die wij nu moeten maken om het desbetreffende onderdeel elders te halen incl, de reiskosten gaat vergoeden.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer, mevrouw Matthijsse, Hartelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat ondanks dat dit in track en trace vermeld staat dat de bezorger geen bezorgpoging op uw adres heeft gedaan en dat er niet is aangebeld en geen bericht bij u is achtergelaten. Mijn excuses hiervoor. Hier wil ik graag een melding van maken om dit met de bezorger te laten bespreken. Zou u hiervoor de 3S-code willen doorgeven? Was dit pakket als spoedpakket verzonden? Ik vind het uiteraard heel naar dat hierdoor een hele vervelende situatie is ontstaan, maar PostNL is niet aansprakelijk voor gevolgschade. In deze kosten kan ik u niet tegemoet komen. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Bericht van PostNL

1 maand geleden - Geachte heer, mevrouw Matthijsse, Onlangs heeft u op deze site een klacht geplaatst. Om uw klacht goed in behandeling te kunnen nemen, hebben we aanvullende info van u nodig. We hebben u daarom een bericht gestuurd met verzoek om aanvullende informatie. Wij hebben tot nu toe geen antwoord van u ontvangen. Met vriendelijke groet, PostNL

Heeft op 26 juli 2017 om 15:21 geantwoord

Geachte heer, mevrouw Matthijsse,