Klacht: Pakketbezorger bezorgt niet

op 19 juli 2016 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

De pakketbezorger zou vorige week 4 keer langs geweest zijn bij ons bedrijf. Alle keren na zessen en zelfs een keer om 23.00 uur! Er is niet één keer een briefje achtergelaten. Uiteindelijk heb ik dat pakket binnen. Nu heb ik besteld bij Kruidvat en het zou dinsdag tussen 11.00 uur en 15.00 uur bij ons bedrijf worden afgeleverd. Hij is toen dus niet geweest, zegt op de track en trace om 21.15 uur (!!) geweest te zijn en heeft vervolgens ook weer geen briefje achtergelaten. De man komt wanneer het hem blieft en liegt er ook nog eens over (kom op zeg: 23.00 uur?). Wat een verschrikkelijk zooitje daar.

En als je DHL er op Twitter op aanspreekt, dan krijg je eerst nog de opmerking: Dat is de opdracht van de verzender (wat? Geen briefjes achterlaten en om 23.00 uur een pakje afgeven is de opdracht van de verzender?) en daarna de opmerking “maar je hebt je pakje intussen toch?”. Schandalig!

Als DHL zich aan de afspraken houdt, pakjes bezorgt op de afgesproken tijdstippen en netjes een briefje achterlaat als niemand aanwezig is.

Er wordt betaald voor jullie service, dan mag je ook verwachten dat iemand gewoon zijn/ haar werk doet.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 19 juli 2016 om 14:10 geantwoord

Goedemiddag mevrouw,

Wat moet het ontzettend frustrerend zijn om geen kaartjes te ontvangen van de bezorger en tijden te zien op de traceerpagina die onmogelijk kunnen kloppen. Op basis van postcode en huisnummer combinatie die u bij deze klacht heeft geplaatst, heb ik de zendingen voor uw adres nagekeken.
De zendingen worden in de meeste gevallen verstuurd met de instructie dat we 2x overdag en 2x in de avond moeten komen. Wat niet ondenkbaar is, is dat de bezorger geen kaartje achterlaat aangezien de bezorgcode op het kaartje alleen te gebruiken is op de dag van afgifte. Wanneer de volgende dag het kaartje dan aangetroffen wordt, is de informatie die daarop staat niet meer bruikbaar. Daarnaast zie ik dat de zendingen gericht zijn aan personen. Het afleveradres is een pand waar volgens Google streetview 2 bedrijven gevestigd zijn. Dat kan de bezorger laten twijfelen of het kaartje dan wel bij de juiste ontvanger terecht komt.
Hiermee wil ik niet zeggen dat de bezorger juist heeft gehandeld maar ik begrijp hem wel. Neemt natuurlijk niet weg dat u nu het gevoel heeft dat de bezorger helemaal niet is geweest en DHL kan op geen enkele wijze aantonen dat hij wel is geweest. Het spijt mij dan ook enorm dat de beslissing van de bezorger om geen kaartje achter te laten op dat gebied niet handig is geweest.
Tot slot voor wat betreft de tijden dat de bezorger meldt dat er niemand aanwezig was (21:23 uur, 22:58 uur). Dit zijn de tijden dat de bezorger melding in het systeem maakt na terugkomst op het depot. We hebben niet voldoende handscanners voor alle bezorgers en dat verklaart deze tijden. Dat zijn dus de tijden dat de bezorger op het depot zijn werk in de computer afrondt.
De opmerking die door de medewerkers op Twitter worden gemaakt, voegt niet veel toe en ik zal hen persoonlijk hierop aanspreken.
Voor de nare ervaringen die u met DHL de afgelopen tijd heeft ervaren, wil ik u oprecht mijn excuses aanbieden.

Raffaele
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Katie_B