Klacht: pakket zou 4x aangeboden zijn

op 18 september 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

al 2 weken op een pakket aan het wachten , deze werd eindelijk zaterdag door DHL bezorgd. Helaas stond ik op dat moment onder de douche. Op het kaartje welk in de brievenbus lag stond genoteerd dat mijn pakket retour afzender werd gestuurd?!! ik kon op de website geen andere optie meer aangeven en via de chat gaven ze aan dat de bezorger al 4x was geweest. Dit klopt niet want dit was het eerste kaartje welk zij achtergelaten hebben. Ook proberen zijn normaliter of de buren thuis zijn, mijn buren zijn bij elke dag thuis! zijn hadden zeker in die 4 pogingen mijn pakket aan kunnen nemen!

Gewenste Oplossing:

als zij mijn pakketje bij een DHL punt afleveren zodat ik hem daar op kan halen of een nieuwe bezorg afspraak maken!

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 18 september 2017 om 14:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Rijvers,

Bedankt voor uw bericht.

Als ik uw zending nakijk in ons systeem zie ik inderdaad dat deze vier keer zou zijn aangeboden; 12, 14, 15 en 16 september. Vervolgens gaat deze retour, dat is een afspraak die wij met de verzender gemaakt hebben.

Onze bezorgers proberen een pakket vaak bij de buren aan te bieden maar dit lukt niet atijd en dit zijn zij ook niet verplicht. Wat ik u wil adviseren is om contact op te nemen met de verzender zodat deze uw pakket nogmaals naar u kan versturen. Wellicht is het een idee om uw pakket bij een parcelshop te laten leveren. Dan kunt u deze afhalen wanneer dit u uitkomt.

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben,

Met vriendelijke groet,
Janneke
DHL Parcel Klantenservice

Heeft op 18 september 2017 om 14:34 geantwoord

Er dient de eerste keer een briefje in de bus te worden gedaan waarop ik evt zelf een andere leverdata of afhaalpunt aan kan geven, dit is niet gebeurd!
Jullie kunnen wel zeggen dat jullie mijn pakket 4x hebben proberen aan te bieden maar dit is naar mijn weten zeker niet het geval. Echter proberen jullie nu ook geen oplossing te geven! het lijkt mij voor beide partijen makkelijker om het pakket naar een afhaalpunt te versturen ipv retour naar Duitsland!

Alle klachten die gemeld zijn door ginnylola