Klacht: Pakket zonder toestemming bij buren beland

op 10 februari 2018 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Ik had een pakket bij Wehkamp besteld en specifiek het tijdsvak 18-21u op maandag 5 februari gekozen, omdat er dan iemand thuis zou zijn. Ik had ook aangevinkt dat ik NIET wilde dat er bij de buren bezorgd werd.

Tot mijn verbazing kwam mijn huisgenoot maandag om 15.45u thuis en lag er een briefje op de mat dat het pakket bij de buren was bezorgd. Dus niet in de afgesproken tijd én bij mijn buren wat ik NIET wilde! Ik heb ma, di en wo meerdere malen aangebeld bij mijn buren, maar die doen niet open. Ik heb contact opgenomen met DHL via Facebook.

Ze zouden het pakket ophalen bij mijn buren en bij mij thuis leveren. Dat zou donderdag 8 feb gebeuren. Niks gezien of gehoord. Ik op vrijdag weer contact opgenomen; \\\”Ik begrijp dat ze gisteren langs geweest zijn toen is er niemand thuis aangetroffen. Ze proberen het vandaag nog een keer.\\\” – DHL. Ik vond dit onduidelijk gecommuniceerd was en vroeg of er niemand bij mijn buren was of bij mij thuis (ik was inderdaad niet de gehele dag thuis). Hierop kreeg ik de reactie: \\\”wacht het vandaag even af\\\”. Geen antwoord op mijn vraag. Vervolgens: \\\”het depot heeft gemeld dat er vandaag iemand langs komt. Wacht het daarom even af. Mocht er niemand komen, horen we het graag.\\\” Het is inmiddels vrijdag 9 feb, 20.30u en er is nog geen pakket bij mij thuis.

Ik baal ervan dat DHL een dubbele fout heeft gemaakt: niet binnen de afgesproken tijd én bij de buren. Ze boden een prima oplossing om het pakket bij de buren op te halen en bij mij te bezorgen, maar dit lukt dus niet en communiceren ze ontzettend onduidelijk over. Waar is het pakket op dit moment? Nog bij mijn buren of in handen van DHL?

Ik wil mijn pakket as maandag (12 feb) in huis of op het dichtstbijzijnde DHL-pakketpunt hebben. Zo niet, dan verwacht ik de waarde van mijn pakket (€22,93) op mijn rekening zodat ik een nieuw vloerkleed kan bestellen. Deze zal ik dan laten bezorgen op een afhaalpunt, omdat ik de bezorgers niet meer vertrouw. Echter is het vloerkleed inmiddels uitverkocht, dus verwacht ik nog meer schadevergoeding. Ik baal echt ontzettend.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 10 februari 2018 om 12:52 geantwoord

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Wat een vervelende situatie. Heb even voor u in het systeem gekeken en zie dat het pakket al opgehaald is bij de buren, maar dat we het nog niet bij u hebben kunnen afleveren. Gisteren is er opnieuw een poging gedaan. Heeft u het pakket ondertussen ontvangen?

Mijn excuses voor het ongemak.

Judith
DHL Parcel Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door bstaps