Klacht: Pakket zonder toestemming bezorgd bij de buren

op 07 augustus 2017 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Beste DHL,

Allereerst wil ik even melden dat jullie echt super goed bezig zijn gezien de hoeveelheid klachten die er alleen al op deze site over jullie staan en jullie hebben er nu nog een bij. Op jullie site lijkt het alsof jullie de klanttevredenheid hoog hebben staan en de klant zelfs 3 opties aanbieden mbt het bezorgen van een pakket mocht de klant niet thuis zijn. De eerste optie is dat jullie op een andere dag terug komen. De tweede optie is dat jullie het pakket bij de buren bezorgen. De derde optie is dat jullie het pakket naar een afhaalpunt brengen en de klant het daar op kan halen. Nou is mij dus het volgende overkomen. Ik heb een bestelling geplaatst bij een online shop, heb de track & trace code ontvangen en hield dagelijks mijn bestelling in de gaten, zo ook een aantal dagen geleden. Ik keek s’ Avonds of er al wat bekend was van mijn bestelling en ik zag tot mijn grote verbazing staan dat de bezorger die ochtend om 09:42 vertrokken was en later op de dag zou komen. Normaal gesproken had ik al kunnen aangeven dat ik dit niet wilde en dat de bezorger op een ander moment zou moeten komen omdat ik niet thuis was. Jullie hebben mij deze optie niet gegeven en een uur later is het pakket gewoon afgegeven bij mijn buren. Nou ben ik vrij nieuw hier, maar heb ik al verschillende dingen vernomen over mijn buren die meerdere malen in aanraking zijn geweest met de politie. En daar ligt mijn dure pakketje dan bij de buren. Ik ben die dag langs geweest, zogenaamd niemand thuis. De dag erna precies hetzelfde, de dag daarna ook weer precies hetzelfde. Heel erg raar dat de buren die ochtend toevallig wel thuis zijn, maar de dagen daarna (op verschillende momenten van de dag) zogenaamd niet. Ik heb meerdere malen contact opgezocht met jullie via email en social media, maar ik krijg geen reactie. Jullie service is ronduit belachelijk en ik (en ook meerdere mensen zoals ik kan zien) zijn hier de dupe van geworden.

Ik ben pas tevreden als ik mijn bestelling in huis heb, zonder mijn bestelling zal ik nog niet eens dichtbij het woordje tevreden komen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

DHL

Heeft op 07 augustus 2017 om 14:29 geantwoord

Beste Siham,

Bedankt voor het bericht. Je geeft aan dat de zending bij de buren is afgeleverd. DHL maakt standaard de afspraak met verzenders dat pakketten bij de buren kunnen worden afgeleverd. De verzender kan de opdracht geven om de zending alleen bij de ontvanger aan te bieden. In dat geval zal de chauffeur de zending uitsluitend aan de geadresseerde overdragen. Zolang dit niet expliciet gemeld wordt aan DHL kan het voorkomen dat de zending bij een van jouw buren wordt geleverd.

Indien je dit wilt voorkomen, adviseer ik je om bij het bestellen van pakketten altijd aan te geven dat je niet wilt dat het bij buren wordt geleverd, de verzender kan dit dan doorgeven aan DHL.

Neem gerust contact met ons op als je nog andere vragen hebt.

Shannon, klantenservice DHL Parcel

Alle klachten die gemeld zijn door sianoniem