Klacht: Pakket zonder opgaaf reden vertraagd, nu in ‘limbo’

b.westerdijk op 24 februari 2021 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Woensdag 17 februari j.l. zou pakket worden bezorgd. Uur na bezorgingstijd veranderd status in ‘Bezorging op dit moment verhinderd…1 a 2 dagen vertraging’.

Donderdag en vrijdag via webchat contact gehad – niets aan te doen: u moet contact op nemen met de verzender, die is opdrachtgever.

In het weekend contact gehad met verzender (China), vertelt mij om pakket op te halen bij postkantoor, deze zou daar liggen. Op mijn repliek dat DHL geen postkantoren heeft maar een bezorgdienst zijn wordt nogmaals bovenstaande riedeltje afgespeelt. Of ze begrijpen het niet, of ze hebben geen ‘zin’ om het te begrijpen.

Maandag gebeld naar klantenservice. Wederom zelfde verhaal als bovenstaande. Praat volledig over het feit heen dat ik reeds contact heb gezocht. Kan niets voor mij doen. Geeft mij daarbij ook te kennen dat als verzender geen contact opneemt het pakket terug gestuurd wordt en als kers op de taart nog een foutief emailadres om een klacht naartoe te sturen.

Wanneer mijn pakketje normaal wordt afgeleverd zonder deze moeilijke poespas.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van

1 jaar geleden - Goedemiddag, Bedankt voor uw bericht. Spijtig dat het nu zo is gelopen inderdaad. Ik kijk graag met u mee wat ik hierin voor kan betekenen. Heeft u voor mij de track en trace code van de zending? Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Nikki Webcare DHL Parcel Nederland

Reactie van de melder van de klacht b.westerdijk

1 jaar geleden - 3SALX000003365645, 1317AT, 10 Verzender heeft nu zelf naar mij aangegeven maar een dispute te openen en geld terug te vragen, maar ik heb liever mijn pakket.

DHL

Heeft op 24 februari 2021 om 11:34 geantwoord

Goedemorgen.

Bedankt voor de informatie. Ik begrijp dat u uw pakket liever ontvangt dan dat u uw geld terug ontvangt van de afzender.

Helaas is er wel een probleem ontstaan met de zending, waardoor deze niet geleverd kan worden. Wat hier precies mis gaat zal onderzocht moeten worden. Dit kan de afzender van uw pakket voor u opstarten bij ons. Ik raad u aan dus alsnog contact met hen op te nemen zodat dit zo snel mogelijk netjes opgelost kan worden voor u.

Emiel
Webcare DHL Parcel

b.westerdijk

Heeft op 24 februari 2021 om 12:33 geantwoord

Het zou DHL sieren eens te luisteren naar wat de klant vraagt. De geboden oplossing is geen oplossing. Het is wederom van het kastje naar de muur gestuurd worden. Verkoper zegt: vraagt het bij DHL na, DHL zegt: vraag het bij de verkoper na. Verkoper heeft dus al laten weten dit niet na te gaan zoeken (en geef een groothandel eens gelijk - die hebben wel wat beters te doen dan de hele dag bezorgdiensten achterna te bellen).

Hoe ingewikkeld kan het zijn om aan de ontvanger/klant te laten weten wat er is misgegaan met de verzending (waarom, waar).

Laatste keer dat ik akkoord ga met DHL verzending. Het is altijd wel iets met DHL. Dan maar extra betalen voor een andere partij.

Alle klachten die gemeld zijn door b.westerdijk