Klacht: Pakket zonder het mij aan te bieden retour gezonden

op 25 april 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Volgens de postnl app kreeg in dinsdag jl (180417) door dat de volgende dag mijn pakketje uit het buitenland bezorgd zou worden. Woensdag 190417 zou hij tussen 14.30 en 16.30 uur afgeleverd worden. Pakketbezorging werd \\\’s middags ineens veranderd naar bezorging op donderdag 200417. Dus voor de 2e keer thuis wachten. Pakket zou tussen 13.00 en 16.30 uur bezorgd worden. Krijg even na 16.30 uur via de app door dat de bezorger vertraagd is maar nog wel onderweg. Wat schetst mijn verbazing als er \\\\\\\’s avonds na 22.00 uur staat vermeld dat pakket is afgeleverd om 21.30 uur. Nou niet bij mij….. pakket blijkt door postnl retour afzender gestuurd zonder eerst bij mij aan te bieden en nou moet ik maar bij de afzender in China gaan informeren waarom postnl in Nederland mijn pakket retour gezonden heeft (zo meld de klantenservice van postnl mij dit bij telefonische navraag)

Ik ben tevreden als postnl gewoon zorgt dat ik binnen een paar dagen mijn pakketje gewoon krijg afgeleverd

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht MirandaBosmanvanHillo

6 maanden geleden - Krijg zojuist via Twitter van de klantenservice can postnl te horen dat mijn adresgegevens niet klopte. Hoe kunnen ze dan in mijn postnl app dat pakket aanbieden???

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 25 april 2017 om 17:46 geantwoord

Geachte mevrouw Bosman-van Hillo,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. In uw bericht geeft u aan dat uw zending met track&trace code 3SRGAT1349289 retour is gestuurd naar de afzender. Ik kan me voorstellen dat u niet blij bent met deze situatie. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van de track&trace code moet ik tot mijn spijt bevestigen dat het pakket retour is gegaan naar de verzender. De reden van retour zou te maken kunnen hebben met een onduidelijkheid in de adressering, dit kan ook in het sorteerproces zijn ontstaan. De precieze reden van retour staat vermeld op het pakket zelf. Ik adviseer u dan ook om hierover contact op te nemen met de afzender van het pakket zodat zij de reden van retour kunnen controleren en het pakket wellicht opnieuw naar u kunnen verzenden.

De verzender kan volgens internationale afspraken in het land van verzending eventueel een onderzoek starten bij het verzendende postbedrijf en samen met u tot een oplossing in deze situatie komen. Het spijt me dat ik hierin verder niets voor u kan betekenen. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Alle klachten die gemeld zijn door MirandaBosmanvanHillo