Klacht: Pakket zoekgeraakt

op 21 juni 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Medio maart heb ik via Post.nl een boek verstuurd, incl TrackTrace (Ca. 5 euro). T T gaf eerst aan dat het pakket was ontvangen op het sorteercentrum, maar het daar nooit was doorgezonden.
Omdat ik op 16 april geen enkele reactie gehad heb ik contact gezocht met Post.nl. Na heel veel moeite om überhaupt iemand aan de telefoon te krijgen, kreeg ik contact met een vriendelijk persoon, die helaas bijna niet te verstaan was. Ze zou intern gaan zoeken en ik kon op het eind van die week een mail verwachten, dat het pakket alsnog intern getraceerd was en verstuurd naar de afzender. Geen mail ontvangen!
Hetzelfde moeizame traject opgestart 14 dagen later. Opnieuw vriendelijk te woord gestaan, maar opnieuw amper te verstaan. Volstrekt onduidelijk wat er nu zou gebeuren. Uiteindelijk kreeg ik de boodschap dat zij een klacht namens mij intern zou indienen. Op mijn vraag om een afschrift daarvan, was het bericht dat ze daar niet aan deden. Ook een mail met een voortgang kon niet gegeven worden. Uiteindelijk kreeg ik de opmerking, dat als ik verzekerd zou zijn van de aankomst, ik in het vervolg maar aangetekend moest verzenden.
Van Post.nl nooit meer iets vernomen. Zeer bedenkelijke klantgerichtheid dus, met als resultaat dat het verwijt dus feitelijk bij mezelf ligt, volgens Post.nl. Dan had ik maar aangetekend moeten versturen.

Duidelijkheid wat er met m'n pakket is gebeurd via iemand die te verstaan en te begrijpen is!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 21 juni 2021 om 08:33 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een brievenbus pakket Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Brievenbus pakketten gaan via de stroom briefpost en niet via de pakketten. Hierdoor is het voor ons niet te achterhalen of het wel of niet is aangekomen bij de geadresseerde. Ook een verder onderzoek is helaas niet mogelijk.

PostNL Klantenservice

Heeft op 24 juli 2021 om 13:18 geantwoord

Ik heb geen enkele reactie meer gekregen! Opnieuw schokkend en schofferend!

Alle klachten die gemeld zijn door Jan de Zwarte