Klacht: Pakket zoek, NUL service, geen zoekactie niets….

op 26 april 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Item gekocht via marktplaats, werd een week geleden verstuurd vanuit Amsterdam. De dame in kwestie heeft keurig de track & trace code toegestuurd, zodat ik het pakket kon volgen via de Post.nl site.
“uw pakket wordt morgen bezorgd” Niet dus…dag later; uw pakket wordt morgen bezorgd” wederom niets….inmiddels drie dagen verder “uw pakket heeft vertraging” . 4e dag …….”levering pakket niet bekend?!”

Vele malen gebeld op hun betaald €0,45ct “service” nummer, oneindig in de wacht……. keer op keer een andere smoes. “wij kunnen niets, miss zelf even bellen met de afzender waar ze heeft gepost?” 2e x 0900 “service” nummer, 20 minuten in de wacht……”geen zorgen mevrouw, het pakket komt morgen, fijne dag nog!” En weer niets…..1 Week later niets binnen en de service is werkelijk waar NUL. POST.NL doet niets, onderneemt niets en laat je lekker aan je lot over. Mijn advies? Laat het via DHL of Kiala bezorgen. Inmiddels buiten mijn bundel aan het bellen dankzij de “service” van Post.nl Ze doen helemaal niets als je pakket zoek raakt.

Pakket helpen vinden, gemaakte belkosten (buiten belbundel wegens vele bellen) retour

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van PostNL

11 maanden geleden - Geachte mevrouw Verkerk, Hartelijk dank voor uw bericht. Wat vervelend dat u uw zending tot op heden nog niet heeft ontvangen en u hierdoor extra kosten heeft moeten maken door het bellen met onze klantenservice. Uiteraard excuses voor dit vervelende ongemak. Ik zou graag mee willen kijken. Kunt u aangeven of de zending is verzonden met track en tracé code of via reguliere briefpost? Dan kan ik u beter informeren over deze situatie. Mocht u in de toekomst weer een vraag hebben over uw zending, kunt u ook kosteloos contact met ons opnemen. Dat kan o.a. via chat, via het contactformulier of via Twitter/Facebook. De contactgegevens kunt u onderaan de volgende pagina vinden: http://www.postnl.nl/klantenservice/. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Claire-27

11 maanden geleden - Geachte Post.nl Het is fijn dat de contactformulieren bij Post.nl geheel gratis zijn echter..,,wanneer je 8 volledig ingevulde contactformulieren verder bent en er wordt 0 gehoor aan gegeven, behalve de "auto-reply" melding "u krijgt binnen 3 werkdagen bericht" dan frustreert dit enorm als gedupeerde én ga je vanzelf bellen. Ik heb overigens bij alle contactformulieren de track&trace code toegevoegd, alsmede een foto van het pakketje zelf. Aangegeven waar & wanneer het exact is gepost dus hoe mooi wil je het als eindverantwoordelijke hebben? Inmiddels zijn we ruim 15 dagen verder en de status van "volg uw pakketje" staat nog altijd op......"zending is ontvangen door Post.nl" bezorgmoment; "niet bekend"..... Desalniettemin blijf ik hopen op de inzet van Post.nl met hopelijk een dezer dagen het bericht; Uw pakketje is terecht! Mvg

Bericht van PostNL

11 maanden geleden - Geachte mevrouw Verkerk, Uiteraard wil ik ook graag voor u kijken wanneer u nog geen reactie hebt ontvangen. Zou u mij hiervoor de barcode van uw pakket willen sturen? Ik zie uw reactie graag tegemoet. Met vriendelijke groet, PostNL

Reactie van de melder van de klacht Claire-27

11 maanden geleden - De barcode heb ik ongeveer vijftien keer gemaild en drie keer per foto doorgestuurd, naar Post.nl, zonder énige reactie maar....hier nógmaals voor de NEGENTIENDE X de barcode; 3SKABA495821526 Vandaag, 22 april nog altijd geen enkel telefoontje van Post.nl, over service gesproken..Wel dusdanig vaak het 0900 nr (45ct per....:-(...) gebeld met telkens de zelfde mededeling; U wordt binnen twee werkdagen (ahum!) teruggebeld. Bellen is kennelijk teveel moeite... Men laat liever de KLANT bellen via het betaalde 0900 nr. om de ergernis nog extra aan te wakkeren.

Heeft op 26 april 2016 om 11:37 geantwoord

Geachte mevrouw Verkerk,

Hartelijk bedankt voor het sturen van de barcode. Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat de afzender een onderzoek heeft opgestart voor dit pakket.

Omdat de afzender onze opdrachtgever is voor het verzenden van dit pakket zal de uitslag van het onderzoek aan de afzender worden teruggekoppeld. Op dit moment is het onderzoek nog gaande en hier is de afzender over geïnformeerd. Ik adviseer u om contact te houden met de afzender. Ik hoop dat het snel kan worden opgelost en bied u voor alle overlast mijn excuses aan.

Heeft op 15 mei 2016 om 22:45 geantwoord

Er is geen oplossing geboden. Mijn pakket is zoekgeraakt bij Post.nl en ik hoor niets. Of en waar men zoekt, geen einduitslag, of het überhaupy nog terug komt etc. Als klant wil je op zn minst op de hoogte gehouden worden, zeker wanneer het, zoals in mijn geval, een duur zoekgeraakt pakket betreft. Het zou Post.nl sieren wanneer men op z'n minst betrokkenheid toont jegens de klant en de kalnt op de hoogte houdt van de zoekprocedure. Nooit meer iets vernomen...Enorm teleurstellend.

Alle klachten die gemeld zijn door Claire-27