Klacht: pakket zoek bij DHL

op 10 maart 2020 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik zou afgelopen donderdag een pakket bezorgd krijgen. Vorvolgens zie ik in de bezorgstatus dat het pakket verkeerd is gesorteerd. Bij navraag bij de helpdesk gaf men aan dat het pakket zaterdag bezorgd zou worden. Echter tot op heden niks ontvangen. Bij navraag bij DHL zegt men dat ze het pakket nog niet hebben en ik bij de verzender navraag moet doen om een onderzoek te starten om na te gaan waar het pakket is. Hoe kan DHL het pakket eerst scannen voor bezorging en vervolgens zeggen dat ze het pakket niet hebben? Bij de klantenservice word ik niet verder geholpen. Men zegt alleen; excuus voor het ongemak, maar komen niet met een oplossing.
Het lijkt er op dat men bij DHL niet respectvol omgaan men spullen van een ander en bij problemen wordt men van het kastje naar de muur gestuurd.

Gewenste Oplossing:

als ik mijn pakket heb ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 10 maart 2020 om 12:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat het pakket een sorteerfout heeft opgelopen. Normaal gesproken herstellen wij dit binnen 48 uur inderdaad. Wanneer dit niet het geval is zal er ergens in dit proces iets verkeerds zijn gegaan. Om deze reden vragen wij aan u om dit te melden bij de verzender zodat er een onderzoek opgestart kan worden om na te gaan hoe we het pakket zo snel bij mogelijk bij u krijgen.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Eveline
DHL Parcel Webcare

Heeft op 10 maart 2020 om 14:39 geantwoord

Waarom moet IK hier zelf achter aan? Moet DHL dit zelf niet oplossen als er iets bij DHL verkeerd is gegaan?

Alle klachten die gemeld zijn door maison57b