Klacht: pakket zoek

op 20 september 2017 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goedemorgen,

Sinds 2 weken is er een pakket niet bij de geadresseerde in Duitsland aangekomen.
Op de tracking is duidelijk dat het niet eens in het NL verdeelcentrum aangekomen is op de datum van verzenden.

PostNL blijft zich achter 15 dagen wachten verstoppen. Een regeling die nergens in de voorwaarden staat.
Nu zijn de 15 dagen verstreken. Heb weer gechat met een helpdeskmedewerker.
Die stuurt me dan per mail een Navraagformulier Zending.
En dit dan zonder informatie waar dit ingevulde formulier heen moet.
Kan niet per email. Postadres niet vermeld.

Al met al een schandelijk vertoning voor een bedrijf als PostNL.
Keurige mensen aan het chatten met de klanten.
Maar goed gereedschap om klantvriendelijke oplossingen aan te bieden zijn er niet.
Wat een wereld

Gewenste Oplossing:

Eens serieus genomen te worden. Op dezelfde dag nog 2 zendingen verstuurd.
Wel binnen 48 uur bezorgd. En PostNL zegt dan dat er voor de 3de zending 15 dagen gewacht moet worden.
15 dagen !!!!
In hun algemene voorwaarden staat looptijd Duitsland als 2 werkdagen.

En dan een klachtenformulier sturen zonder retouradres !!!

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat PostNL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

PostNL

Heeft op 20 september 2017 om 12:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Sloothaak,

Bedankt voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakket nog niet bij de geadresseerde in Duitsland is aangekomen. Ik kan me voorstellen dat dit een teleurstelling is, waar ik u graag mijn excuses voor aan wil bieden.

Ik zie dat mijn collega naar aanleiding van eerder contact u een navraagformulier heeft gestuurd, inmiddels is het onderzoek naar deze zending gestart. Mijn collega's van de betreffende afdeling zijn hier nu mee aan de slag, ik verwacht dat er uiterlijk op 2 oktober contact met u opgenomen zal worden met een update over deze zending.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Met vriendelijke groet,
PostNL

Heeft op 20 september 2017 om 15:36 geantwoord

Beste PostNL,

Dank voor jullie reactie.
Helaas is jullie handelen meer iets in de lijn van een onderneming met aanloopproblemen.
Inderdaad contact gehad met medewerkers van jullie chat mogelijkheid.
Een van deze medewerkers heeft me inderdaad na 15 dagen een
“Navraagformulier Zending” gemaild.
Helaas was er geen retour adres bij deze email ingesloten.
Hiervoor heb ik wederom met de chat contact gezocht.

Formulier ingevuld en verzonden.
Hier geen ontvangstbevestiging op gekregen. Dus wederom met
de chat contact gezocht om de ontvangst van de klacht bevestigd te krijgen.
En nu is dus de klacht in behandeling genomen.
Een klacht over een zending, waar uit de tracking blijkt, dat die al verdwenen is
voordat hij in het sorteercentrum is aangekomen. Dag 1 dus.
En dan gaan jullie na 15 dagen pas \"zoeken\".
En na een maand krijg ik dan uitsluitsel. Na een maand!

Het feit dat jullie een norm van 15 dagen gebruiken, voordat er actie word ondernomen, staat niet in jullie algemene voorwaarden.
Wel staat op jullie website dat Duitsland met 2 dagen bezorgd word.
Wat ook altijd werkelijk zo is, als het goed gaat.
En dan op zeer onprofessionele wijze reageren als het een keer fout gaat.
15 dagen die geheel indruisen tegen jullie eigen bezorgnormen.
Klanten betalen voor het werk wat jullie verzetten. En als het dan door wat voor reden ook fout gaat, behandel de klant dan niet als een klein kind.
Zeg dan als modern bedrijf meteen \"tsja, we zien ook dat dit niet goed gaat\".
Neem jullie verantwoording.
En terg de klant niet met 15 dagen wachttijd.
Want de klant heeft weer een klant die hij wel goede service wil verlenen.
Jullie klanten willen niet met hun naam op fora verschijnen omdat ze te laat bezorgen. Die lossen dat meteen op.

Vr.gr.
3SOPKD7289835

Alle klachten die gemeld zijn door Pungent