Klacht: Pakket wordt vastgehouden door POSTNL

op 29 augustus 2016 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Wijzigen

Mijn Klacht

Postnl heeft geprobeerd om het pakket bij ons af te leveren. Hierna is het bij de supermarkt gebracht. Normaal gesproken krijg je een kennisgevings kaart maar deze is niet bezorgd.
Omdat er geen afzender op het pakket staat is het pakket naar het centrum onbestelbare stukken gegaan.

Postnl wil nu het pakket niet afgeven terwijl mijn adres er op staat. En ze zijn nallatig geweest met het bezorgen van de kennisgevings kaart.

Ik krijg geen contact met de afzender in China. Want volgens Postnl moet de afzender contact opnemen met het postkantoor in china waarna deze weer contact opneemt met postnl. Dan sturen ze het pas weer op.

Of te wel afzender doet niks dan doet postnl ook niks.
Postnl nallatig geweest en ik een pakket armer en geld kwijt en gefrustreerd.
“klantenservice” noemt het procedures.

Heb een klacht ingediend maar daar doen ze niks mee want dat is voor intern gebruik. Zei de klantenservice letterlijk.

Hoop dat ze door dit bericht service gericht gaan worden.

En voor de duidelijkheid, ik krijg geen contact met chinese afzender!!!! Dit heb ik al tich keer gemeld bij klantenservice en op deze site.
Track and trace code had ik wel ontvangen.

Als POSTNL de kennisgevingskaart had bezorgd had ik het bij de supermarkt kunnen ophalen.
Nu ligt het in jullie POSTNL \”warenhuis\” waar volgens de klantenservice niemand je kan helpen.

Ps. laat de klant nou geen moeilijke acties moeten doen in een bureaucratisch systeem.

Gewenste Oplossing

Aflevering van mijn pakket zou fijn zijn of een schadevergoeding.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 29 augustus 2016 om 12:57 geantwoord

Geachte heer De Bruijne,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending retour is gegaan, omdat u geen afhaalbericht van ons hebt ontvangen. Ik begrijp dat dit zeer vervelend voor u is en wil hiervoor mijn oprechte excuses aanbieden.

Wanneer een zending uit het buitenland retour gaat, sturen wij deze altijd terug naar het land van herkomst. Het kan zijn dat hij dan langs onze afdeling onbestelbare stukken gaat, echter blijft het hier niet liggen. Vanuit deze afdeling zal de zending naar het land van herkomst gestuurd worden. Volgens internationale afspraken is het inderdaad aan de afzender om hier een onderzoek voor op te starten. Het spijt me, maar ik kan niets doen in deze situatie.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

PostNL Klantenservice

Heeft op 29 augustus 2016 om 14:01 geantwoord

Omdat ik geen kennisgevingsbericht heb gehad kon ik het pakket niet afhalen.
POSTNL doet dus niets met mijn adres wat op het pakket staat.
ff belletje nog een keer proberen, postkaartje.....
Jullie sturen het dus terug naar China (zonder afzender gegevens???)waar het dus ook weer blijft liggen. Want ik krijg de afzender niet te pakken.

Kost me veel moeite en €110,00 armer.
De klantenservice had ik al gebeld toen het pakket nog in NL was maar ja die kunnen niks voor klanten betekenen.

Oplossing is voor mij dus een schadevergoeding of verder gaan met de klachten sites.
Uw keuze...

Alle klachten die gemeld zijn door Persida